Było już spotkanie Antonia Vivaldiego z Astorem Piazzollą, przyszła kolej na Maxa Richtera. Tyska orkiestra kameralna AUKSO ponownie sięga po „Cztery pory roku” mistrza włoskiego baroku, by wykonać je w wersji „2.0”. Mowa oczywiście o głośnym nagraniu „Four Seasons Recomposed by Max Richter” dla Deutsche Grammophon z 2012 roku, które zabrzmi na żywo w Mediatece 1 lutego.
Snując inteligentną opowieść o postmodernizmie, zespół Marka Mosia odda sprawiedliwość obydwu kompozycjom i zaprezentuje je kolejno jedna po drugiej, otwierając tym samym pole do dyskusji o tożsamości(ach) dzieła muzycznego i kulturze remiksu. A może gest rezygnacji z 75 procent – jak przyznaje Richter – oryginalnego materiału dźwiękowego wpisuje nowe „Pory” w epokę zmian klimatycznych?
W roli solisty muzyczny pomost między przeszłością a XXI wiekiem przerzuci tego wieczoru Janusz Wawrowski. Fani znakomitego skrzypka będą mieli okazję posłuchać go w przededniu premiery najnowszego albumu „Violin Odyssey: Bacewicz vol. 1”. Co ciekawe, na płycie znalazł się też śląski akcent: najsłynniejszy „Kaprys nr 24” Paganiniego w wyjątkowym opracowaniu kompozytorki na fortepian, przy którym na nagraniu zasiadł Tymoteusz Bies.
Wykonawcy:
Janusz Wawrowski – skrzypce
Orkiestra AUKSO – Orkiestra Kameralna Miasta Tychy
Marek Moś – dyrygent
W programie: Cztery pory roku Vivaldiego oraz Vivaldi Recomposed Maxa Richtera
zdjęcie: Bartek Barczyk
Zapisz się !
Bądź na bieżąco
Bądź ultra_
Nie przegap najnowszych wydarzeń w regionie. Trzymaj rękę na pulsie.
Zapisując się wyrażasz zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez Administratora Danych Osobowych Ultramaryna s.c. w celu realizacji usługi newsletter. Zgodę możesz w każdej chwili cofnąć. Przeczytaj naszą politykę prywatności.