Sebastian Grima jest kierownikiem pracowni stroicieli Akademii Muzycznej w Katowicach, stroicielem koncertowym NOSPR oraz licencjonowanym stroicielem firmy Yamaha. Przygotowuje fortepiany dla największych pianistów na scenach w Polsce oraz za granicą. Uwielbia przywracać do życia stare instrumenty. W Tygodniu Kontrastu EMNK2024 współprowadzi wykład o budowie i historii fortepianu.
Ulubione miejsce w GZM?
Tam gdzie cisza, spokój, woda.
Główna cecha mojego charakteru?
Pracowitość.
Moje ulubione zajęcie?
Jest ich zbyt wiele, by wymieniać, ale jazda klasycznym motocyklem jest na pewno jednym z nich.
Słowa, których nadużywam?
„Szybko” oraz „akceptowalnie”.
Mój ulubiony utwór/zespół muzyczny?
Koncert e-moll F. Chopina oraz zespół Dżem.
Co mnie inspiruje?
Dobre emocje i wspierająca rodzina, dobre jedzenie.
Ważne w mojej pracy jest, aby…
Pianista wstając od fortepianu był przekonany, że wraz z instrumentem tworzyli jedność.
Mój sposób na przebodźcowanie?
Sport i cisza z samym sobą.
Ulubiona książka?
Ostatnio – „Daleko od Babiej Góry”.
Co jest wyjątkowego w mojej pracy?
Podróże, nowe miejsca, ciekawi ludzie, ciągła potrzeba rozwoju.
Koncert, który wspominam najlepiej to…
Myślę, że wiele jest takich, natomiast szereg koncertów w NOSPR po ostatnim Konkursie Chopinowskim zostanie na długo w mojej pamięci, pełnych młodości, świeżości i jednocześnie pełnej profeski.
Co wzbudza we mnie obsesyjny lęk?
Koncert plenerowy, kiedy na przemian pada deszcz i świeci słońce.
Trzy cechy, jakie powinien posiadać dobry stroiciel fortepianów…
Miłość do fortepianu, cierpliwość, pokora, ciągła chęć doskonalenia, i niekoniecznie słuch absolutny (choć w wielu sytuacjach na pewno byłby pomocny).
Wykład „Czarne i białe. O budowie i historii fortepianu słów kilka” odbywa się w ramach Tygodnia Kontrastu, jednego z 50 tematycznych tygodni zorganizowanych w związku z przyznaniem Katowicom tytułu Europejskiego Miasta Nauki 2024.