Ta strona używa plików cookies.
Polityka Prywatności    Jak wyłączyć cookies?
AKCEPTUJĘ
czwartek 12.12.19

START
LOKALE
FORUM
BLOGI
zgłoś imprezę   
  ultramaryna.pl  web 
lokale
  > bary / puby
  > bistro
  > kawiarnie
  > kawiarnie

internetowe

  > kluby
  > kluby

studenckie

  > restauracje
magazyn
Ultramaryna okładka
19. Ogólnopolski Festiwal Dramaturgii Współczesnej Rzeczywistość Przedstawiona

19. Ogólnopolski Festiwal Dramaturgii Współczesnej Rzeczywistość Przedstawiona

12.10.2019-20.10.2019
Teatr Nowy, Zabrze


Co roku zastanawiam się czy festiwal „Rzeczywistość przedstawiona” wywiązuje się z zawartej w swojej nazwie obietnicy. Czy naprawdę przedstawia rzeczywistość? I czy przedstawia ją właśnie tak, jak ją ukazywano na polskich scenach przez cały miniony rok? Co najmniej trzy z tegorocznych propozycji pozwalają na udzielenie pozytywnej odpowiedzi.

Pierwszą z nich jest spektakl otwierający festiwal – „Gdy przyjdzie sen” Teatru Ludowego. Paweł Wolak i Katarzyna Dworak nadali temu dramatowi formę ludowej przypowieści. Kiedy cztery lata temu sami zajęli się jego reżyserią, rozpisali historię współczesnej rejmontowskiej Jagny na wiejski chór zakleszczony w czymś na kształt kościelnej ławy.

Gdy tę samą historię wzięła na warsztat Małgorzata Bogajewska, wszystkie kotłujące się we wsi Borówka emocje zamknęła w jednym ciasnym pokoju o odrapanej zielonej lamperii. Od pierwszego spojrzenia wiadomo, że każda z postaci marzy wyłącznie o opuszczeniu tego pomieszczenia i że żadna z nich nie będzie miała takiej możliwości.

Trudno znaleźć określenia trafniej oddające rzeczywistość polskiej wsi oraz (jeśli wierzyć i tak mocno zaniżanym statystykom) co drugiej polskiej rodziny. Może tylko wciąż nie dość często się ją w ten sposób przedstawia, skoro każda forma przeciwdziałania panującej w niej przemocy nadal spotyka się ze społecznym oporem.

Tym cenniejsza jest zatem druga pozycja na tej liście, czyli „Miłość od ostatniego wejrzenia” Iwony Kempy, opowiadająca o rodzinnych i małżeńskich traumach bez ogródek i bez usprawiedliwiania katów, w czym przoduje polska literatura.

Oczywiście jest coś niepokojącego w fakcie, że w kraju, w którym połowa rodziców przyznaje się do bicia swoich dzieci i co czwarta kobieta zaznała przemocy ze strony partnera, najdobitniejszy opis związanej z tym stanem rzeczy frustracji znajdujemy w słowach Chorwatki. Ale Vedrana Rudan nie pierwszy raz udowadnia, że z talentem potrafi opowiadać o tych oczywistych sprawach, wokół których panuje zmowa milczenia. Sama przeszła piekło przemocowego związku i z ogromną skromnością wspomina czasem prawie obcych ludzi, którzy pomogli jej ten koszmar przetrwać. A także tych z tzw. najbliższej rodziny, którzy ją na to piekło skazali.

Ostatnie ze „stuprocentowo rzeczywistych” przedstawień, co dość znamienne, kierowane jest do widowni niepełnoletniej. Po fali rozkwitu teatru dla dzieci polska scena właśnie podnosi sobie poprzeczkę i zaczyna przemawiać ludzkim głosem także do młodzieży.

Nie daje sobie taryfy ulgowej. Z młodszymi widzami rozmawia poważnie o najbardziej palących tematach, bo ich rówieśnicy udowodnili, że zdają sobie sprawę z panującej wokół grozy lepiej niż dorośli decydenci. Greta Thunberg nie jest pierwsza. Przed nią świat próbowało ratować wiele nastolatek i wielu nastolatków. Niestety najczęściej dowiadujemy się o tych, którzy zapłacili za to zbyt wysoką cenę, jak Malala Yousafzai.

Robert Drobniuch wyreżyserował „Malalę, dziewczynę z kulą w głowie” Elżbiety Chowaniec jako historię popularnej blogerki i najmłodszej noblistki, rozłożoną na czynniki pierwsze i z powrotem poskładaną w całość przez rówieśników Malali znad Wisły. Tym prostym zabiegiem przypomniał, że przyzwyczailiśmy się do absurdu, który przecież nigdy nie powinien nas przestać zaskakiwać i irytować. To, że jakiekolwiek dziecko musi ryzykować życiem, żeby iść do szkoły, nigdy nie powinno mieć miejsca. I właśnie po to przedstawia się na scenie rzeczywistość, żeby nie miało.

tekst: Pola Sobaś-Mikołajczyk | zdjęcie: „Gdy przyjdzie sen”, Teatr Ludowy (Kraków), fot. Klaudyna Schubert



Program:

12.10 sobota
Teatr Nowy w Zabrzu

godz. 18.00 > „Gdy przyjdzie sen” – Paweł Wolak i Katarzyna Dworak – spektakl Teatru Ludowego z Krakowa; reż. Małgorzata Bogajewska, scenogr. Joanna Jaśko – Sroka, reż. światła Dariusz Pawelec, muz. Bartłomiej Woźniak. Wyst.: W. Lato, I. Sitkowska, C. Kołacz, B. Schimscheiner, J. Nosal, R. Starosta, W. Kowalska, K. Stefańska, K. Polak, K. Wolniewicz, P. Piecha.

Tragikomedia ludzkich zachowań, kryminał i tragedia miłosna w jednym. Historia zrodzona z pragnienie innego, intensywnego życia, miłości, luksusu, chwili, w której czując się jak uwięziony, kolorowy ptak, chce się odlecieć w nieznane… Wiejska wspólnota jest jak małe laboratorium, w którym można obserwować najbardziej pierwotne ludzkie instynkty jak pod mikroskopem.
Czas trwania 120 min.
Bilety 40-50 zł

13.10 niedziela
Scena kameralna w Parku Hutniczym w Zabrzu

godz. 17.00 > „Bea” – Mick Gordon – spektakl Teatru Powszechnego z Radomia; reż. Andrzej Bubień, przekład Kamila Jansen, scenogr. Anita Bojarska, muz. Piotr Salaber. Wyst.: A. Bogulewska, J. Jędrejek, Ł. Stawowczyk.

Bea – imię najbardziej niesamowitej dziewczyny, jaką masz szansę poznać. Jest rzadko spotykaną mieszanką piękna i niezwykłej osobowości. To ktoś naprawdę wyjątkowy – miły i opiekuńczy, inteligentny i zabawny, ktoś, kogo cechuje wspaniałe poczucie humoru, ale i pewna intrygująca tajemniczość. Bea jest błogosławieństwem dla wszystkich, którzy mają przywilej spotkać ją na swojej drodze. Ona sprawi, że zrobisz rzeczy, których nigdy wcześniej nie robiłeś. Jeśli masz szczęście, że pojawiła się w twoim życiu, nigdy nie pozwól jej odejść. To piękna młoda kobieta, przy której każdy czuje się dobrze. Bea cierpi na nieuleczalną, wyniszczającą chorobę. Dziewczyną opiekuje się matka i jedyny przyjaciel, Ray. Kiedy któregoś dnia Bea przekazuje matce prośbę, jakiej żaden rodzic nie chciałby usłyszeć od swojego dziecka, najbliżsi jej ludzie są zmuszeni zmierzyć się z granicami własnego współczucia.
Czas trwania 90 min.
Bilety 30-40 zł
Przedstawienie dla widzów dorosłych.

Teatr Nowy w Zabrzu
godz. 19.00 > „Kowboje” – Michał Buszkiewicz – spektakl Teatry im. J. Osterwy z Lublina; reż. i dramaturg. Anna Smolar, scenogr. i kostiumy Anna Met, oprac. muz. i reż. światła Rafał Paradowski. Wyst.: J. Janowska, E. Ostojak, S. Roszczuk, J. Rychłowska, D. Dobosz, M. Grubich, P. Gąsiorowicz.

Spektakl „Kowboje” to próba przeniesienia pokoju nauczycielskiego w świat dzikiego zachodu. Kto tu kogo kolonizuje i czy nieustający pojedynek jest jedynym sposobem na osiągnięcie celu? Czy relacje oparte na przemocy, pozwalają się czuć bezpiecznie? Jeśli tak, to komu? Czy spontanicznie uwalniane agresja i wybuchy frustracji są właściwą metodą rozwoju? Czy codzienny strach i niepewność nie doprowadzają do strat, których nie uda się już odrobić? Inspiracją do powstania spektaklu były spotkania przeprowadzone z lubelskimi nauczycielami przez reżyserkę Annę Smolar i dramaturga Michała Buszewicza. Podczas czterech sesji wywiadów – warsztatów uczestnicy opowiadali o poczuciu misji, o trudnościach, sukcesach i frustracjach towarzyszących wykonywaniu zawodu nauczyciela.
Czas trwania 110 min.
Bilety 40-50 zł

14.10 poniedziałek
Scena kameralna w Parku Hutniczym w Zabrzu

godz. 18.00 > „Zabić prezydenta” – Piotr Rowicki – spektakl Teatru Współczesnego ze Szczecina; reż. Piotr Ratajczak, wyst.: Arkadiusz Buszko.

Dla jednych psychopata, którego należy potępić, dla innych obiekt kultu i niedościgniony wzór. Spektakl o Eligiuszu Niewiadomskim, zabójcy pierwszego prezydenta RP Gabriela Narutowicza będzie próbą zrozumienia człowieka, szukania analogii, odniesień do współczesności i poszukiwaniem odpowiedzi na pytanie – jaki jest właściwy klucz do zrozumienia istoty tego zabójstwa? Dlaczego Niewiadomski, Polak, katolik, ojciec i mąż, ceniony artysta myślał, że ratuje kraj?
Czas trwania 90 min.
Bilety 20-30 zł

Teatr Nowy w Zabrzu
godz. 20.00 > „Malala. Dziewczyna z kulą w głowie” – Elżbieta Chowaniec – spektakl Teatru Współczesnego ze Szczecina; reż. Robert Drobniuch, scenogr. Katarzyna Proniewska-Mazurek, kostiumy Hanka Podraza, muz. Marcin Dymiter, ruch scen. Karolina Garbacik, reż. światła Prot Jarnuszkiewicz, konsultacje merytoryczne Aleksandra Chrobak. Wyst.: A. Janowska-Moniuszko, A. Buszko, M. Litkowski, W. Sandach.

Dla niektórych jest dziewczynką postrzeloną przez talibów, dla innych – symbolem walki o swoje prawa. Malala Yousafzai, odważna dziewczyna z doliny Swat w Pakistanie, mówi głośno o potrzebie wolności i niezależności bez względu na płeć. Poznamy jej rodzinę, przyjaciół, rzeczywistość, w której żyła zanim wydano na nią wyrok. A czy ty byłbyś w stanie oddać cząstkę siebie w ważnej sprawie? Spektakl realizowany w ramach projektu artystyczno-edukacyjnego „Dorosłość”.
Czas trwania 60 min.
Bilety 30-40 zł

15.10 wtorek
Teatr Nowy w Zabrzu

godz. 18.00 > „Miłość od ostatniego wejrzenia” – Vedrana Rudan – spektakl Teatru Dramatycznego z Warszawy; reż. i adaptacja Iwona Kempa, przekład Marta Dobrowolska-Kierył, scenogr. i kostiumy Joanna Zemanek. Wyst.: K. Charkiewicz, M. Czerwińska, A. Gajewska, M. Niemirska, A. Wątróbska.

Znęcanie się nad rodziną jest najczęściej popełnianym przestępstwem w Polsce, zaraz po przestępstwach przeciwko mieniu i życiu. Przemoc domowa jest najczęstszą formą agresji interpersonalnej – szacuje się, że około jedna trzecia wszystkich kobiet doznaje różnych form przemocy ze strony swoich partnerów. W świetle statystyk, raportów i badań międzynarodowych fundacji oraz Centrów Praw Kobiet książka chorwackiej pisarki Vedrany Rudan jawi się jako niezwykle aktualne, odważne, momentami brutalne i szczere świadectwo kobiety, która przez całe życie próbowała walczyć z kontrolą, siłą, dominacją i władzą mężczyzn. Trzydziesto-jedno letnia bohaterka „Miłości od ostatniego wejrzenia” poddawana jest kontroli od najmłodszych lat życia. Odtwarzając w pamięci lata dzieciństwa, rekonstruuje obraz zaborczego i agresywnego – w stosunku do niej jak i do żony – ojca. Mężczyzny, który jako pierwszy podważył jej podmiotowość i poczucie bycia wolnym człowiekiem. Chorwacka autorka, z właściwą sobie bezkompromisowością i wyłaniającym się z najciemniejszych zakamarków poczuciem humoru, opowiada o miłości i nienawiści, o poniżaniu i zemście. Reżyserka Iwona Kempa w swoim spektaklu oddaje głos kobietom, które nie boją się wykrzyczeć tego czego żądają od świata i swoich najbliższych.
Czas trwania 90 min.
Bilety 40-50 zł
Spektakl dla widzów dorosłych

Teatr Nowy w Zabrzu
godz. 20.30 > „Cudotwórca” – Brian Friel – spektakl Agencji CDN; przekład Elżbieta Jasińska, reż. Adam Ferency, muz. Piotr Łabonarski, wizualizacje Antoni Ferency. Wyst.: A. Ferency, A. Gajewska, H. Niebudek.

Zapomniana prowincja Irlandii. Frank – uzdrowiciel, Grace – jego żona, Teddy – impresario przemierzają drogi wysłużoną furgonetką, od wioski do wioski, od przedstawienia do przedstawienia. Dotyk Franka, wypowiadane zaklęcia i tajemne moce mają uzdrawiać chorych. Nieraz zdarza się cud i występ kończy się sukcesem.
Czas trwania 90 min.
Bilety 30-40 zł

16.10 środa
Scena kameralna w Parku Hutniczym w Zabrzu

godz. 18.00 > „Słabi” – Magdalena Drab – spektakl Szkoły Aktorskiej Teatru Śląskiego w Katowicach; reż Alina Chechelska-Płoskonka. Wyst.: M. Dymsza, K. Cieślar, N. Dragon, W. Łuczak, A. Nawrat, J. Dubiel, K. Żymła, C. Wadas, K. Piesik. Spektakl pozakonkursowy.

Nieporadni. Nie mogący odnaleźć się w swoich rolach społecznych. Dziewięć dziewczyn brawurowo odnajduje się zarówno w rolach żeńskich, jak i męskich, obdarzając swoich bohaterów tęsknotą za lepszym, szczęśliwszym życiem. Studentki Szkoły Aktorskiej Teatru Śląskiego przedstawią opowieść, będącą obrazem codziennej bezsilności, a jednocześnie próbą rozstrzygnięcia, czym tak naprawdę jest słabość. Spektakl „Słabi. Ilustrowany banał teatralny” powstał pod opieką artystyczną i pedagogiczną aktorki Teatru Śląskiego – Aliny Chechelskiej – Płoskonki w ramach zajęć z przedmiotu Sceny współczesne. Sztuka Magdaleny Drab „Słabi. Ilustrowany banał teatralny” otrzymała 10. Gdyńską Nagrodę Dramaturgiczną 2017, pokonując przy tym aż 237 innych dzieł.
Czas trwania 70 min. Bilety 10-20 zł

Teatr Nowy w Zabrzu
godz. 19.30 > „Człowiek z Oklahomy” – Lukas Linder – spektakl Teatru im. W. Bogusławskiego z Kalisza; przekład Iwona Uberman, reż., ruch scen. i światło Cezary Iber, scenogr. i kostiumy: Marta Kozera, Jana Łączyńska, muz. Maciej Zakrzewski, projekcje video i multimedia Jakub Lech. Wyst. M. Zuchowicz, A. Dzięcielska, I. Wierzbicka, W. Masacz, K. Kowalewska, M. Brych, M. Felczak, J. Łopatka, J. Jackowicz, Al. Pałka, D. Sosiński.

Moment, w którym orientujemy się, że wydorośleliśmy, przychodzi zazwyczaj niespodziewanie. Pokój jest jakby mniejszy, zniknęła tajna baza na drzewie, a zamek nie wiedzieć kiedy z powrotem zmienił się w stary garaż. Nikt nie woła z podwórka, żeby pobawić się w chowanego i park nie jest już bezgranicznym, niezdobytym kontynentem. Smycz z kluczami do drzwi krainy nieposkromionej wyobraźni pewnie zsunęła się z szyi podczas fikołków na trzepaku.
Czas trwania 110 min.
Bilety 40-50 zł

17.10 czwartek
Teatr Nowy w Zabrzu

godz. 19.00 > „Seksualne neurozy naszych rodziców” – Lucas Bärfuss – spektakl Teatru im. S. Jaracza z Łodzil; przekład Izabella Elwira Rozhin, reż. i światło Waldemar Zawodziński, scenogr.: Katarzyna Zbłowska, Waldemar Zawodziński, kostiumy Maria Balcerek, muz. Leszek Kołodziejski. Wyst.: N. Klepacka, U. Gryczewska, M. Witkowski , R. Latusek, M. Siudziński , Z. Uzelac, B. Suszka.

Dora ma 18 lat. Nie tańczy, nie płacze, nie śmieje się. Milczy. Obserwuje. Jest inna. Przez lata leki utrzymywały ją w psychicznym półmroku. Środki uspokajające podawane przez rodziców i lekarzy, miały chronić Dorę i jej otoczenie przed dzikimi wybuchami emocji i pozwalały żyć „normalnym” życiem. Jednak matka Dory chce odzyskać córkę, poznać jej prawdziwą twarz. Powstrzymanie leczenia przynosi nieprzewidziane konsekwencje. Seksualność Dory kwitnie, dziewczyna jest wyuzdana i niewinna jednocześnie. Jej cielesny apetyt wytrąca z równowagi, niepokoi. Zaburza dobre samopoczucie. Przebudzona Dora jest jak lustro. Czy na pewno chcemy się w nim przejrzeć?
Czas trwania 120 min.
Bilety 40-50 zł
Spektakl dla widzów dorosłych

18.10 piątek
Scena kameralna w Parku Hutniczym w Zabrzu

godz. 18.00 > „M2” – Natalia Fiedorczukn – spektakl Nowego Teatru im. Witkacego ze Słupska; reż. Daria Kopiec, oprac. muz. Dominika Korzeniecka, scenogr. Aleksandra Starzyńska, choreogr. Jacek Owczarek. Wyst.: M. Janik, D. Korzeniecka, W. Marcinkowski.

W peerelowskiej nowomowie lokale mieszkalne oznaczano literą “M” z cyfrą, która oznaczała planowaną liczbę osób, mających rzeczoną przestrzeń zasiedlić. M-2 mogło być zatem mieszkaniem jednopokojowym ze ślepą kuchenką w korytarzu, kawalerką z osobną kuchnią, albo nawet dwupokojowym apartamentem, tyle że w metrażu zatrważająco niskim i ciasnym. Kameralny dramat w reżyserii Darii Kopiec to staranna, precyzyjna dekonstrukcja instytucji rodziny, partnerstwa i rodzicielstwa. Czy możliwe jest sformułowanie nowego, autorskiego sposobu na bliskość i bezpieczeństwo? Czy droga do nich prowadzić musi zawsze przez drobnomieszczaństwo, hipokryzję, fasadę pozorów i udawania – nawet przed tymi, których chcielibyśmy obdarzać najszczerszą z miłości?
Czas trwania 70 min.
Bilety 20-30 zł

Teatr Nowy w Zabrzu
godz. 19.30 > „Hen. O końcu” – Ilona Wiśniewska – spektakl AST im. St. Wyspiańskiego w Krakowie, filia w Bytomiu; reż. Maciej Podstawny, adaptacja: Maciej Podstawny, Łukasz Zaleski, Klaudia Hartung-Wójciak, współprac. reż. i dramaturg. Łukasz Zaleski, scenogr. Mirek Kaczmarek, muz.: Ewa Gądek i Kamil Tuszyński, video: : Amadeusz Nosal, Tomasz Ziółkowski, choreogr. Tobiasz Sebastian Berg, światło Michał Wawrzyniak, dźwięk Mariusz Michalik. Wyst.: A. Berek, M. Biskup, N. Gryczka, V. Herczek, K. Janek, P. Kaczmarek, M. Kuś-Rudnicka, J. Lewandowska, Sz. Michlewicz-Sowa, M. Nowak, A. Obszańska, K. Rózga, A. Skorut, S. Wiertelak, Ł. Zgórka, N. Zych, I. Żydziak, Z. Żylińska.

Bohaterem zbiorowym spektaklu są zwyczajni ludzie, inspirowani postaciami sportretowanymi w reporterskiej książce Ilony Wiśniewskiej „Hen”. Żyją w monochromatycznym krajobrazie na północy Norwegii i opowiadają historie, które wydarzyły się gdzieś. Tam. „Hen” w języku norweskim oznacza bowiem „gdzieś”, ale może być bardzo daleko lub bardzo blisko. Północna Norwegia, najbiedniejsza cześć najbogatszego kraju Europy, to skomplikowana układanka wielu społeczności: Norwegów, mnóstwa przyjezdnych, emigrantów, wielu szczepów rdzennych ludzi Sami i innych rozmaitych mniejszości. Dla twórców spektaklu Północ okazuje się lustrem, w którym obserwują kondycję nie tylko norweskiego społeczeństwa. Niezbywalną częścią życia na Północy jest ocean. I Arktyka. Arktyka to skały, kruchy ekosystem tundry, długa ciemna zima i krótkie słoneczne lato.
Czas trwania 180 min.
Bilety 10-20 zł

19.10 sobota
Scena kameralna w Parku Hutniczym w Zabrzu

godz. 17.00 > „Źli Żydzi” – Joshua Harmon – spektakl Teatru Nowego z Zabrza; tłum. Hanna Szczerkowskareż. Marcin Sławiński, scenogr. Maciej Chojnacki, inspicjent/ sufler Grażyna Nowosielska. Wyst.: A. Konieczna, A. Śliwa, K. Satała, P. Bernadowski.

Umarł ukochany dziadek (ocalony z Holokaustu) i zostawił cenną rodzinną pamiątkę. Kto powinien ją odziedziczyć? Apodyktyczna nacjonalistka, „żydowska nazistka”, jak ją nazywa jej brat, fanatyczka religijna Diana? Czy on sam, chociaż przyjechał już po pogrzebie z Aspen, gdzie jeździł na nartach ze swoją nieżydowską narzeczoną? A może jego brat, który wolałby trzymać się z dala od rodzinnych awantur? Spektakl „Źli Żydzi” w reżyserii Marcina Sławińskiego opowiada w komediowym tonie o konflikcie między młodymi ludźmi, który w istocie wykracza daleko poza emocjonalne, rodzinne kłótnie i zamienia się w konfrontację „postępowego”, multikulturowego i obojętnego religijnie światopoglądu z przekonaniem o konieczności obrony kultury, tradycji i religii, koniecznych dla przetrwania tożsamości narodu.
Czas trwania 100 min.
Bilety 35 zł

Teatr Nowy w Zabrzu
godz. 19.30 > „Stary Ford Escort Granatowy” – Dirk Lauke – spektakl Akademickiego Teatru Muzyczno Dramatycznego z Równem (Ukraina); tłum. z jęz. niemieckiego: Nina Zakharove, Zoja Kuczer, Mykoła Lipisowiecki, Maryna Orłowska, Swietłana Sokołowska, Łarysa Fedorenk, ogólna redakcja Mykoła Lipisowiecki, reż. i oprac. muz. Jerzy Paskar, scenogr. i kostiumy Anna Pilugina, ruch scen. Ołeksandr Vijuk, inspicjenci: Ołeksandr Łojewski, Halina Szarko. Wyst.: A. Kudela, D. Stebluk, O. Jageluk, O. Murina.

Oni wyruszają w drogę na starym auto, żeby coś zmienić w swoim życiu. Biada-bokser, ojciec-pechowiec i synek mamusi. Czy uda się im uciec od siebie samych pod zapalczywe bity AC/DC?
Czas trwania 90 min.
Bilety 10-20 zł
Spektakl dla widzów od 16 roku życia. Grany w języku ukraińskim.

20.10 niedziela
Teatr Nowy w Zabrzu

godz. 18.00 > „Pożar w burdelu/ Herosi transformacji. Ostateczne starcie” – Michał Walczak – musical fantastyczno-naukowy; reż. Michał Walczak, muz.: Andrzej Izdebski, Wiktor Stokowski, ruch scen. Bartosz Figurski, scenogr. i kostiumy: Barbara Koczarowa, Agata Stanula, plakat i wizuale Beata Sosnowska, video Volatus Media, produkcja Monika Gołębiewska. Wyst.: M. Meyer, R. Derkacz, M. Babula, K. Czarnecka, K. Broda-Żurawski, R. Kamiński.

Pozostali przy życiu polscy Avengersi – superbohaterowie transformacji w 30 rocznicę odzyskania wolności i uchwalenia Planu Balcerowicza zbierają się w opuszczonym Parku Rozrywki Narodowej, który budował w Warszawie Michael Jackson. Balcero, Excel, Lech i Danuta Wałęsowie, Joanna Szczepkowska, Gruba Kreska i inni herosi przy ośmiorniczkach i prosecco debatują jak oświecić lud. Aby przebić rząd w ofercie socjalno-rozrywkowej bohaterski Balcero – lider herosów – ogłasza II Plan Balcerowicza. Napędem PKB będzie popkultura i rozrywka: komiksy, gry komputerowe i musicale, którymi młody Leszek Balcerowicz zachwycił się podczas podróży do Nowego Jorku w latach 70. Z ówczesną wielką miłością – Paulą Wilanowską – oglądali spektakle na Broadwayu, zwiedzali muzea i poznali Andy Warhola. Paula – obecnie szefowa biura popkultury w Ratuszu – spotyka Balcero po latach na fieście z okazji 30-lecia odzyskania wolności. Czy uda się uratować miłość, odbudować Park Rozrywki Narodowej i odzyskać kontakt z ludem? Kto wygra ostateczne starcie o serca i dusze Polaków? „Herosi transformacji” to drugi po „Żelaznych Waginach 2” komiks muzyczny Pożaru w burdelu.
Czas trwania 120 min.
Bilety 50-60 zł


>>> festiwal na teatrzabrze.pl







po imprezie
Ostatnio dodane | Ostatnio skomentowane
Upper Festival 2019
5.09.2019
Fest Festival 2019
26.08.2019
Off Festival 2019
9.08.2019
Festiwal Tauron Nowa Muzyka 2019
27.06.2019
Off Festival 2018
10.08.2018
Podziel się z resztą świata swoimi uwagami, zdjęciami, filmami po imprezach.
o nas | kontakt | reklama | magazyn | zgłoś błąd na stronie | © Ultramaryna 2001-2019, wszystkie prawa zastrzeżone