Ta strona używa plików cookies.
Polityka Prywatności    Jak wyłączyć cookies?
AKCEPTUJĘ
poniedziałek 17.06.19

START
LOKALE
FORUM
BLOGI
zgłoś imprezę   
  ultramaryna.pl  web 
lokale
  > bary / puby
  > bistro
  > kawiarnie
  > kawiarnie

internetowe

  > kluby
  > kluby

studenckie

  > restauracje
magazyn
Ultramaryna okładka
25. Międzynarodowy Festiwal Sztuk Performatywnych A Part

25. Międzynarodowy Festiwal Sztuk Performatywnych A Part

6.06.2019-16.06.2019
Katowice


Czas festiwalu A Part to odosobniony, inny od codziennej rzeczywistości układ. W nim mieszają się energie i kumulują procesy spontaniczne, które od 1994 roku, rok w rok, serwują odbiorcom feerię doznań: poszukiwania, wątpliwości, pewności, pragnienia, potrzeby, domniemania. Inspirują i doświadczają wszystkich chętnych.

Zacznie się wspaniale. Kto choć raz był na koncercie The Tiger Lillies, wie, o czym mowa. Przez trzy dekady zespół nie stracił wigoru. Dość rzec, że do ich „fanclubu” należą Terry Gilliam czy Matt Groening. W Rialcie podczas otwarcia festiwalu Tiger Lillies zagrają piosenki o narkomanach, prostytutkach i wszelakich formach występku. Piękno przemiesza się z makabrą i groteską.

A potem będzie jeszcze ciekawiej. W „Ostatnich dniach ludzkości” – międzynarodowej koprodukcji teatralnej – zagrają na żywo. Projekt współtworzą Association Arsène z Francji, Kultura Medialna z Ukrainy, Leith Theatre ze Szkocji, Plavo Pozoriste z Serbii, Theaterlabor Bielefeld z Niemiec oraz Teatr A Part. Spektakl to luźna adaptacja antywojennego, epickiego dramatu satyrycznego, którego autorem jest trzykrotnie nominowany do literackiej Nagrody Nobla Karl Kraus.

Stefan Sing, wirtuoz i twórca „żonglerki organicznej” wprawi w ruch 99 piłek, które współgrać będą z ruchami jego ciała. Anton Romanow poszuka przyczyn nietolerancji i źródeł utraty tożsamości. Arti Grabowski przywoła „Dziennik paniczny” Rolanda Topora i poprowadzi na manowce stereotypów, przywar i hipokryzji. Via Negativa powie „Sorry”, jesteśmy pasożytami – na piedestał wynosimy władzę, fetujemy czas pożyczek, długów i oszustw.

A Part odprawi niezbędne rytuały na „Święto wiosny”, ale zrobi to w wymiarze jak najbardziej doczesnym, cielesnym i ludzkim. Będzie też inspirować się obłędem starczego despotyzmu. Monika Wachowicz, opierając się na esejach Susan Sontag oraz filozofii Karla Jaspersa, zmierzy się z tabu choroby onkologicznej. Olivier de Sagazan będzie szafował tożsamościami.

Gdański Teatr Snów, najstarszy w Polsce teatr plenerowy, spróbuje rozbudzić tożsamość kulturową. A Part wraz z Galernikami Wrażliwości poprowadzą krok w krok za Dantem, nawet nie tyle po zaświatach, ile po emocjonalnych kontekstach naszego własnego życia. Granhoj Dans ukaże w lustrze zachowania młodych ludzi w sieciach społecznościowych. United Cowboys stworzą wspólny dla widzów i artystów biotop, ale wyraźnie wytyczą jego granice. Teatro Del Lemming zabierze wybrańców do świata Dionizosa.

Będzie sporo nagości, spontaniczności i nieokiełznanej wyobraźni. Z każdego spotkania teatralnego wynikać będzie kolejny performans. Zmieniać się będą tony i uzupełniać sensy. Sto lat, Teatrze A Part!

tekst: Magdalena Gościniak | na zdjęciu: Olivier De Sagazan


Program:

6.06 czwartek

godz. 19.00 > Kinoteatr Rialto
The Tiger Lillies (Anglia) – koncert

Zespół założony w 1989 roku. The Tiger Lillies wyróżniali się od samego początku dzięki swemu charakterystycznemu stylowi, a ich kariera, która rozpoczęła się w londyńskich i czeskich pubach, ewoluowała od Piccadilly Theatre, poprzez uliczne muzykowanie, aż do Opery w Sydney. Jakiś czas później formacja podróżowała przez cały świat, dając koncerty i uczestnicząc w różnych artystycznych i teatralnych projektach. Do kilku najbardziej znamienitych wydarzeń z ich kariery należą: Nagroda Oliviera, którą zdobyli za kultowy musical „Shockheaded Peter” oraz nominacja do nagrody Grammy za album „The Gorey End”. Zespół zbudował legion fanów, do których należą m. in. współtwórca Monthy Pythona reżyser filmowy Terry Gilliam, nieżyjący już słynny aktor i komik Robin Williams oraz twórca serialu „Simsonowie” Matt Groening.

The Tiger Lillies świętują w tym roku swoje 30-lecie najnowszym albumem symfonicznym „Devil's Fairground”, z którego piosenki będziemy mogli usłyszeć podczas katowickiego koncertu. Narkomani, prostytutki i wszelkie formy występku nadal stanowią główne tematy piosenek dla założyciela zespołu, Martyna Jacquesa. Zagrają we składzie Martyn Jacques, Adrian Stout, Jonas Golland.
bilety 60 zł i 50 zł

7.06 piątek
godz. 19.00 > Kinoteatr Rialto
„Entropia” – spektakl cyrkowy, wykonanie Stefan Sing (Niemcy)

Ten niemiecki artysta to mistrz współczesnego żonglowania. Tej sztuki nauczył się mając 12 lat i od tego czasu żongluje codziennie. To połączyło go z ruchem i tańcem. W swojej karierze pedagoga był już nauczycielem żonglerki w prawie każdej europejskiej szkole cyrkowej. Opracował swój unikalny styl, który rozwija od 1985 roku. „Entropia” jest wirtuozowskim, minimalistycznym, żonglerskim solo. Jego głównym bohaterem jest sam artysta z 99 żonglowanymi piłkami. Piramidy z kul budowane są pieczołowicie tylko po to, by po chwili zostały zburzone.
bilety 30 zł

8.06 sobota
godz. 18.00 > Pałac Młodzieży
„Ostatnie dni ludzkości” (Cafe Europa) – premiera międzynarodowego projektu teatralnego; reż.: Yuri Brite Anderson, Marcin Herich, Siegmar Schröder, wideo: Odile Derbelley, Michel Jacquelin. Wyst.: Thomas Behrend, Michael Grunert, Janet De Vigne, Hanna Kryvsha, Cezary Kruszyna, Natalia Kruszyna, Martin MacLennan, Sophia McIean, Jelena Martyinovic, Freya Muller, Carolin Ott, Katryna Ponomarenko, Marko Potkonjak, Isabel Remer, Anton Romanov, Dejan Stojkovic, Alina Tinnefeld, Paul Tinto, Monika Wachowicz oraz The Tiger Lillies.

„Ostatnie dni ludzkości” („The Last Days of Mankind”) to spektakl teatralny wg antywojennego epickiego dramatu satyrycznego austriackiego pisarza i eseisty Karla Krausa pod tym samym tytułem. Przedstawienie, które jest luźną adaptacją dramatu, wyreżyserowane wspólnie przez Yuri Birte Anderson, Marcina Hericha i Siegmara Schrödera, zrealizowane jest z udziałem Association Arsène z Francji, Kultury Medialnej z Ukrainy, Leith Theatre ze Szkocji, Plavo Pozoriste z Serbii, Teatru A Part, Theaterlabor Bielefeld z Niemiec oraz The Tiger LIllies. Spektakl to część projektu Cafe Europa.
Przedstawienie dla widzów dorosłych.

bilety 50 zł (obow. rezerwacja miejsc, rezerw. i przedsprzedaż w kasie Teatru Korez lub w Pałacu Młodzieży godzinę przed spektaklem)

godz. 20.30 > Kinoteatr Rialto
„Ostatnie dni ludzkości” – afterparty (wstęp tylko z zaproszeniami)

9.06 niedziela
godz. 15.30 > Kinoteatr Rialto
„Od czasu do czasu” – Theaterlabor Bielefeld (Cafe Europa): prezentacja metody twórczej

Od momentu założenia Theaterlabor Bielefeld w 1983 aktorzy, reżyserzy i dramaturgowie pracują nad doświadczaniem, odkrywaniem i prezentowaniem współczesnych form teatru we wszystkich jego aspektach na coraz to nowe i zaskakujące sposoby. W pierwszych latach po założeniu zespół skupiał się na fizycznej, cielesnej ekspresji. Zainspirowany twórczością Jerzego Grotowskiego, Eugenio Barby, Commedią dell „Arte i tańcem azjatyckim, Theaterlabor Bielefeld rozwinął różne formy ekspresji w kierunku intensywnego, dynamicznego i bezpośredniego języka teatralnego. Wystąpienie założyciela Siegmara Schrödera obejmie fragmenty wideo różnych produkcji, koprodukcji międzynarodowych, spektaklów teatru ulicznego, projektów specjalnych oraz teatru biograficznego. Częścią prezentacji będzie fragment autorskiego przedstawienia solowego Schrödera „Paul” – opowieści o autystycznym synu reżysera.
wstęp wolny

godz. 17.30 > Kinoteatr Rialto
„Mapa tożsamości/ mowa nienawiści” (Cafe Europa) – performans Antona Romanova (Ukraina)

Monolog nagiej osoby o utracie tożsamości i próbie zrozumienia przyczyn nietolerancji wobec tożsamości innych ludzi. Ukraiński performer Anton Romanow urodził się i dorastał na Krymie. Narodowość – rosyjska, obywatelstwo – ukraińskie, Orientacja seksualna – gej. Reżyser, artysta performatywny. Pomysł i wykonanie: Anton Romanov. Przeznaczone dla widzów dorosłych.
wstęp wolny

godz.20.00 > Pałac Młodzieży
„Ostatnie dni ludzkości” (Cafe Europa) – międzynarodowy projekt teatralny
bilety 50 zł (obow. rezerwacja miejsc, rezerw. i przedsprzedaż w kasie Teatru Korez lub w Pałacu Młodzieży godzinę przed spektaklem)

godz. 22.00 > boisko Uniwersytetu Śląskiego
„Remus” – przedstawienie plenerowe Teatru Snów; reż., scenar., scenogr. Zdzisław Górski, projekty kostiumów Maciej Wojcieszkiewicz, rzeźby Waldemar Faryno

Gdański Teatr Snów powstał w 1986 roku i jest nazywany klasykiem polskiego teatru ulicznego. Jest bowiem najstarszym teatrem plenerowym w naszym kraju. „Remus” to powieść o samotności niepozornego, bogatego duchem człowieka, który nie godzi się z zastanym światem i podejmuje walkę o zmiany w najbliższym otoczeniu. Jego postawa wobec świata każe mu realizować ideały, walczyć w imię dobra z silniejszymi. Przedstawienie w warstwie narracyjnej sięga do lokalnej mitologii. Scenariusz spektaklu powstał na motywach powieści Aleksandra Majkowskiego „Życie i przygody Remusa”.
wstęp wolny

10.06 poniedziałek
godz.: 14.00, 14.15, 14.30, 14.45, 15.00, 15.15 oraz 16.30, 16.45, 17.00, 17.15, 17.30, 17.45 oraz 19.00, 19.15, 19.30, 19.45, 20.00, 20.15 > informacja i rezerwacja miejsc: galernicywrazliwosci@wp.pl

„Projet Dante” – Teatr A Part i Galernicy Wrażliwości, przedstawienie site specific: dla jednego widza; pomysł, scenar., reż., scenogr. Marcin Herich, współ reż. Monika Wachowicz, aranżacja przestrzeni i współpraca nad scenogr. Cezary Kruszyna. Wyst. Galernicy Wrażliwości: Sebastian Krańczuk, Magdalena Krawczyk, Tymoteusz Łydek, Katarzyna Pojda, Joanna Runowska, Agata Sokół i Małgorzata Toczek oraz Alina Bachara, Marcin Herich, Grzegorz Król, Cezary Kruszyna i Monika Wachowicz.

„Projekt Dante” to spektakl-podróż, żywa instalacja, doświadczenie teatralne dla 1 widza. Przedstawienie pod względem struktury nawiązuje do twórczości kolumbijskiego reżysera Enrique Vargasa, założyciela Teatro de los Sentidos. Kanwą dla wisowiska jest „Boska Komedia” Dantego. Podobnie jak w sławnym poemacie widz-Dante, w towarzystwie przewodnika, Wergiliusza przemierza zaświaty, aby poznawać i doświadczać, poszukując ideału i piękna, wyobrażonego przez zmarłą ukochaną, Beatrycze. Poznaje przy tym i doświadcza samego siebie. Piekło, czyściec i niebo w przedstawieniu Teatru A Part i Galerników Wrażliwości są zarówno metaforyczne, jak i realistyczne, na wskroś współczesne. Wywiedzione w równej mierze z mitów, jak i osobistych doświadczeń twórców spektaklu oraz realiów znanego nam świata. Podróż po zaświatach to emocjonalna podróż po kontekstach naszego własnego życia, zarówno w sensie prywatnym, jak i historycznym i społecznym.
Spektakl dla widzów dorosłych.
bilety 40 zł

11.06 wtorek
godz.: 12.00, 12.15, 12.30, 12.45, 13.00, 13.15 oraz 14.30, 14.45, 15.00, 15.15, 15.30, 15.45 oraz 17.00, 17.15, 17.30, 17.45, 18.00, 18.15 > informacja i rezerwacja miejsc: galernicywrazliwosci@wp.pl

„Projet Dante” – Teatr A Part i Galernicy Wrażliwości, przedstawienie site specific: dla jednego widza. Spektakl dla widzów dorosłych.
bilety 40 zł

godz. 20.00 > Teatr Korez
„Raport Panika” – spektakl solowy Artiego Grabowskiego; reż. Marek Kościółek, scenar. i wyk. Arti Grabowski

Spektakl nagrodzony główną nagrodą Zygmunta Duczyńskiego na Off Kontrapunkcie w 2018 roku. Hybryda monodramu, autorska i przede wszystkim osobista forma wypowiedzi z elementami stand up, performance i wideo art. Przedstawienie oparte jest na motywach „Dziennika panicznego” Rolanda Topora oraz tekstach własnych. Każda scena wyprowadza widza na paniczne manowce stereotypowych przywar, oceany fobii i bagna hipokryzji.

Arti Grabowski to artysta interdyscyplinarny: malarz, performer, aktor, reżyser teatralny. Zajmuje się również sztuką wideo oraz "instalakcją". Występował na festiwalach sztuki performance, biennale oraz przeglądach sztuki w różnych zakątkach świata. Kierownik Pracowni Sztuki Performance na Wydziale Intermediów Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Kurator Międzynarodowych Spotkań Performerów w Państwowej Galerii Sztuki w Sopocie oraz kilku wystaw o zasięgu międzynarodowym. Współpracował z poznańskim Teatrem Porywacze Ciał, Teatrem Brama oraz Stowarzyszeniem Fort Sztuki.
bilety 30 zł

12.06 środa
godz. 19.00 > Teatr Korez
„Sorry” – spektakl/ performans Via Negativa (Słowenia); koncepcja Anita Wach, realizacja i kierow. artystyczne Bojan Jablanovec. Wyst.: Anita Wach, Grega Zorc, Andrej Fon.

Spektakl oparty na poszukiwaniach relacji między ciałem a znaczeniem w formie otwartej przestrzeni i czasu. Przedstawienie inspirowane jest książką „Pasożyt” francuskiego filozofa Michela Serresa i jego tezą, że jedynym możliwym związkiem jest relacja pasożytnicza. Żyjemy w czasach brutalnej celebracji władzy, czasu pożyczek, długów, oszustw, podporządkowania, manipulacji i wzajemnej zależności. Trudno jest wykryć pasożyta. Relacja pasożytnicza jest formą nierozdzielnego i niedemokratycznego współistnienia, wzajemne splątanie tworzy zamkniętą pętlę, każdy ruch staje się elementem nieskończonego łańcucha intencji i reakcji.

Via Negativa to platforma do badań, rozwoju i produkcji współczesnych sztuk performatywnych. Obszar twórczych zainteresowań kolektywu sprowadza się do podstawowych elementów scenicznych (via negativa) i koncentruje się na relacji między wykonawcą a widzem oraz na kwestii realności w tej relacji.
Spektakl dla widzów dorosłych.
bilety 35 zł

13.06 czwartek godz. 18.00 i 20.00 > informacja i rezerwacja miejsc: rezerwacjeapart@wp.pl
„Święto wiosny” – spektakl solowy/ premiera; reż. i scenar. Marcin Herich, ruch sceniczny i choreogr.: Marcin Herich i Marlena Niestrój, wyst. Marlena Niestrój

Słynny balet Diagilewa i Strawińskiego „Święto wiosny”, prowokacyjne arcydzieło awangardy, którego paryska premiera w 1913 roku uznawana jest przez wielu za początek ery Sztuki Nowej (i przewrotną zapowiedź apokalipsy obu Wielkich Wojen), odwołuje się wprost do słowiańskich obrzędów ofiarnych. Społeczność w orgiastycznym szale poświęca młodą kobietę na ołtarzu zmiany: odradzającej się po zimowej „śmierci” przyrody. Związek figury „kozła ofiarnego” i wiosny stanowi kamień węgielny kultury naiwnej oraz niemal wszystkich religii i mitów, w tym oczywiście czerpiącej garściami z repetytoriów poprzedników religii chrześcijańskiej.

„Święto wiosny” Teatru A Part ma wymiar jak najbardziej doczesny, fizyczny, cielesny i ludzki. Przedstawienie łączy wątki osobiste, które stały u podstawy pracy nad spektaklem, z odniesieniami i motywami o charakterze uniwersalnym. To spektakl o przezwyciężaniu smutku po utracie, po utratach, o momentach przesilenia i przejścia, o złości, o procesie odradzania się i nabierania siły. O cyklu natury i naturze cyklu, którego każda z nas, każdy z nas jest lub będzie częścią. O zimach i wiosnach, których przeżywamy w życiu najwyżej kilkadziesiąt, a które są najoczywistszą metaforą ludzkiego losu.
Spektakl dla widzów dorosłych.
bilety 30 zł

godz. 18.00 i 20.00 >Teatr Rozbark w Bytomiu
„W zawieszeniu” – spektakl solowy Moniki Wachowicz; reż. Arti Grabowski, scenar. i teksty: Marta Paradecka, Monika Wachowicz, Arti Grabowski, aranżacja muz. Mirek Matyasik. Wyst. Monika Wachowicz.

Kameralny, a zarazem dynamiczny seans teatralny z pogranicza teatry wizualnego i fizycznego. Jest dramaturgiczną próbą zmierzenia się z tematem tabu, jakim jest choroba onkologiczna. To opowieść o walce, o codziennych bitwach o godność, o cierpieniu i bólu; o oswajaniu nieuniknionego, czerpaniu radości zaklętej w okruchach naszej egzystencji… o nadziei. Inspiracją do spektaklu były eseje Susan Sontag „Choroba jako metafora” oraz filozofia Karla Jaspersa. Ideę projektu zainicjowała Marta Paradecka, aktorka i animatorka kultury, współzałożycielka Teatru A Part, w momencie gdy mierzyła się z chorobą nowotworową. Zmarła w styczniu 2018 roku. Spektakl jest epitafium dla Marty.
bilety 30 zł

14.06 piątek
godz. 18.00 > Teatr Korez
„Transfiguracja” – performans/ solo, pomysł i wykonanie Olivier De Sagazan (Francja)

Opowieść o niespełnionym pragnieniu rzeźbiarza, by tchnąć w swoje tworzenie życie. W geście rozpaczy zanurza się w swojej glinie, by ją ożywić. Rzeźbi w glinie na głowie, zakopując się w materiale, likwidując swoją tożsamość i stając się żywym dziełem sztuki, gdzieś między marionetką a lalkarzem. Lecz gdy materiał oślepia go, jest zmuszony patrzeć w głąb siebie, w samą głębię swojej Jaźni. W fascynującym, ekspresyjnym, totalnym spektaklu, Sagazan szafuje tożsamościami na scenie, od człowieka do zwierzęcia i od zwierzęcia do różnych hybrydowych stworzeń.
bilety 35 zł

godz. 20.00 > Kinoteatr Rialto
„Adam i Ewa” – spektakl taneczny w wykonaniu grupy Granhøj Dans (Dania); reż. i choreogr. Palle Granhøj, współpraca choreogr. i taniec: Sofia Pintzou, Mikolaj Karczewski

Przedstawienie jest wynikiem obserwacji zachowań współczesnego społeczeństwa w mediach społecznościowych. Młodzi ludzie często i chętnie eksponują tam swoją nagość. Natomiast w prawdziwym życiu wręcz przeciwnie. Mężczyźni i kobiety rzeźbią swoje ciała w centrach fitness, ale są zbyt przerażeni, aby później nago pojawić się w szatni czy pod prysznicem. Spektakl jest zachętą do ponownego przemyślenia naszych relacji z naturalną nagością ciała oraz kwestii traktowania go jak produktu, w oderwaniu od rzeczywistości i prawdy o nim.

Granhøj Dans to uznana na całym świecie grupa taneczna, która ma swoją siedzibę w Danii. Punktem wyjścia każdej produkcji teatru jest Technika Przeszkód, opracowana przez Palle Granhøj, która była podstawą do powstania około 25 oryginalnych prac w ciągu ostatnich 25 lat. Opierając się na wyżej wymienionej metodzie pracy, choreograf przekształca ruchy wykonawców poprzez utrudnianie działań, ujawniając wewnętrzne warstwy ich osobowości w procesie.
Spektakl dla widzów dorosłych.
bilety 35 zł

godz. 22.00-00.00 > Katowice Miasto Ogrodów, sala koncertowa
„Biotop – w płomienieach” – wystawa performatywna w procesie w wykonaniu United Cowboys (Holandia); koncepcja i scenogr. Maarten van der Put. Wyst.: Hanne Schillemans, Anni Kaila, Marti Guëll Vallobona, Florencia Martina, Sarah Bostoen, Conor Doherty, Pauline Roelants, Johan Reijnders.

United Cowboys to międzynarodowy kolektyw artystyczny. Grupa tworzy multidyscyplinarne przedstawienia na pograniczu tańca, muzyki, performance, wideo i instalacji. Kwestionują teatralne konwencje i rozciągają ich granice. Przedstawienia formacji to bezkompromisowe poszukiwanie prawdy o człowieku. Artyści rzucają wyzwanie odbiorcom poprzez balansowanie na cienkiej granicy między wolnością artystyczną a ekshibicjonizmem. Od 2014 roku United Cowboys buduje w różnych miastach europejskich biotopy, samowystarczalne środowiska, w których występują tancerze, wykonawcy i muzycy.

„Biotop – w płomieniach” to spektakl bardzo intensywny i wyczerpujący. Publiczność porusza się po instalacji performatywnej, która kwestionuje ich kody oglądania. Projekt pozwala badać relacje widz-wykonawca oraz wzajemne granice. Tancerz, performer, wykonawca nie ma stałej widowni a publiczność nie ma stałego miejsca ani ram czasowych.

Widowisko dla widzów dorosłych. Wejście na spektakl możliwe w dowolnym momencie jego trwania.
bilety 60 zł (sprzedaż biletów w kasie Teatru Korez lub przed wejściem do Sali Koncertowej godzinę przed spektaklem oraz podczas jego trwania)

15.06 sobota
godz.: 18.00, 18.40, 19.20, 20.00, 20.40, 21.20, 22.00 > Pałac Młodzieży
„Dionizos” – spektakl w wykonaniu Teatro del Lemming (Włochy); reż. i muzyka Massimo Munaro, współpraca dramaturg. Roberto Domeneghetti, wyst.: Fiorella Tommasini, Boris Ventura, Rudy De Amicis, Alessio Papa, Elena Fioretti, Marina Carluccio, Diana Ferrantini, Silvia Massicci, Katia Raguso. Przedstawienie site specific: dla 7 widzów.

Od początku działalności Teatro del Lemming skupia się na badaniu siły emocjonalnej teatru w relacji z widzem i wobec widza. Pod koniec lat dziewięćdziesiątych teatr rozpoczął realizację cyklu „Tetralogia na mity i widza”. Prace te poprowadziły grupę ku nowemu i ekscytującemu doświadczeniu bezpośredniego, zmysłowego i dramaturgicznego zaangażowania widzów w spektakl. Ten radykalny, fizyczny związek między aktorami i widzami, zwrócenie szczególnej uwagi na sensoryczne oddziaływanie teatru oraz nietypowe wykorzystanie przestrzeni w wielu projektach stanowi do dziś o wyjątkowości Teatro del Leming na tle innych włoskich zespołów teatralnych.

Prezentacja „Dionizosa” to premiera polska tego przedstawienia. Spektakl to teatralna podróż dla 7 widzów, w której ci stają się współuczestnikami zdarzeń. Spektakl jest zmysłową i przewrotną adaptacją „Bachtanek” Eurypidesa. W spektaklu stary konflikt: konserwatywne i liberalne, stare i nowe, ascetyczne i zmysłowe nabiera nowych i zaskakujących znaczeń.
Dla widzów dorosłych.
bilety 40 zł (obow. rezerwacja miejsc, rezerw. i przedsprzedaż w kasie Teatru Korez, lub w Pałacu Młodzieży godzinę przed spektaklem)

godz. 18.00-22.00 > Katowice Miasto Ogrodów, sala koncertowa
„Biotop – w płomienieach” – wystawa performatywna w procesie w wykonaniu United Cowboys (Holandia); koncepcja i scenogr. Maarten van der Put. Wyst.: Hanne Schillemans, Anni Kaila, Marti Guëll Vallobona, Florencia Martina, Sarah Bostoen, Conor Doherty, Pauline Roelants, Johan Reijnders.
Widowisko dla widzów dorosłych. Wejście na spektakl możliwe w dowolnym momencie jego trwania.
bilety 60 zł (sprzedaż biletów w kasie Teatru Korez lub przed wejściem do Sali Koncertowej godzinę przed spektaklem oraz podczas jego trwania)

16.06 niedziela
godz. 16.00-20.00 > Katowice Miasto Ogrodów, sala koncertowa
„Biotop – w płomienieach” – wystawa performatywna w procesie w wykonaniu United Cowboys (Holandia); koncepcja i scenogr. Maarten van der Put. Wyst.: Hanne Schillemans, Anni Kaila, Marti Guëll Vallobona, Florencia Martina, Sarah Bostoen, Conor Doherty, Pauline Roelants, Johan Reijnders.
Widowisko dla widzów dorosłych. Wejście na spektakl możliwe w dowolnym momencie jego trwania.
bilety 60 zł (sprzedaż biletów w kasie Teatru Korez lub przed wejściem do Sali Koncertowej godzinę przed spektaklem oraz podczas jego trwania)

godz. 22.00 > boisko Uniwersytetu Śląskiego
„Lear, kurwa!” – przedstawienie plenerowe/ premiera w wykonaniu Teatru A Part; reż. i scenar. Marcin Herich. Wyst. Alina Bachara, Kamil Ciesielski, Daniel Dyniszuk, Maciej Dziaczko, Dawid Kozak, Cezary Kruszyna, Natalia Kruszyna, Grzegorz Król, Marek Radwan, Monika Wachowicz.

Przedstawienie plenerowe „Lear, kurwa!” to drugi spektakl Teatru A Part (obok przedstawienia scenicznego „Nic. Szkice do Króla Leara” z 2017 roku) nawiązujący do motywów i wątków zawartych w „Królu Learze” Williama Szekspira. Oba spektakle stanowią swoisty „learowski” dyptyk. O ile w „Nic. Szkice do Króla Leara” oś tematyczną przedstawienia stanowiły intymne motywy trudnych relacji córek i ich ojców oraz piekło przemijania, starości i niedołężności, o tyle w „Lear, kurwa!” centralnym tematem przedstawienia jest starczy despotyzm, dążenie do władzy absolutnej, zatrata w konflikcie i wojnie i entropia - towarzyszący temu rozpad, erozja struktur społecznych i moralnych.
Przedstawienie dla widzów dorosłych.
wstęp wolny

>>> festiwal na stronie Teatru A Part
>>> festiwal na Fb







po imprezie
Ostatnio dodane | Ostatnio skomentowane
Off Festival 2018
10.08.2018
Festiwal Tauron Nowa Muzyka 2018
2.07.2018
Off Festival 2017
8.08.2017
Festiwal Tauron Nowa Muzyka 2017
7.07.2017
Gorillaz
20.06.2017
Podziel się z resztą świata swoimi uwagami, zdjęciami, filmami po imprezach.
o nas | kontakt | reklama | magazyn | zgłoś błąd na stronie | © Ultramaryna 2001-2019, wszystkie prawa zastrzeżone      
hacklink panel hacklink hacklink panel hacklink satış istanbul evden eve nakliyat instagram takipçi hilesi wordpress seo wso shell hacklink satış hacklink hacklink satış hacklink al paykasa bozum instagram takipçi satın al instagram free followers free followers for instagram instagram takipçi instagram takipçi free instagram followers instagram takipçi kasma instagram beğeni hilesi cheat follower for instagram instagram giriş instagram free follower Zonguldak Escort Escort Samsun Samsun Escort Mersin Escort Malatya Escort Kayseri Escort Kayseri Escort Bayan Gaziantep Escort Gaziantep Escort Bayan Escort Gaziantep Eskisehir Escort Eskişehir Escort Bayan Bursa Escort Bursa Escort Bayan Bursa Escort Beylikdüzü Escort Beylikdüzü Escort Escort Beylikdüzü Beylikdüzü Escort Antalya Escort Bayan Antalya Escort Alanya Escort Escort Alanya Adana Escort Escort Malatya Alanya Escort Konya Escort Bodrum Escort Kuşadası Escort Hatay Escort Gaziantep Escort Adana Escort Kıbrıs escort bayan Girne escort Bursa Escort Cami Halıları Promosyon ürünleri çiğköfte Cami Halıları Cami Halıları