Serwis Ultramaryna używa plików cookies. Odwiedzając nasze strony akceptujesz otrzymywanie cookies (ciasteczek). Warunki dostępu do plików cookies możesz określić w swojej przeglądarce.

ZAMKNIJ

Ultramaryna | KARBONAUCI: Nieznośna Lekkość Bitu
sobota 19.08.17

START
LOKALE
FORUM
BLOGI
zgłoś imprezę   
  ultramaryna.pl  web 
KARBONAUCI: Nieznośna Lekkość Bitu

Pamiętacie support grający przed Herbaliserem? To właśnie oni - Karbonauci i grana przez nich muzyka, wprowadzili wszystkich w bardzo pozytywny nastrój. Trzon Karbonautów tworzy dwóch DJ’ów (rezydentów klubów Hipnoza i Fantom) – CueFX i JazzBin.

Początki
CueFX (Jacek Latoń) zaczynał jako muzyk kapeli The Line, preferującej dość ciężkie granie. JazzBin (Sławek Joachimiak) pierwsze kroki stawiał jako muzyk gitarowych grup z udziałem komputera. W pewnym momencie jednak formuła grania w rockowych bandach przestała im wystarczać, zwłaszcza, że zaczęli poznawać inną muzykę. Na nasze szczęście.

Nowe brzmienie
To nie było tak, że pewnego dnia postanowiliśmy zostać DJ’ami. Muzyką interesowaliśmy się odkąd pamiętam. A DJ’ami zostaliśmy z przypadku. Pewnego dnia (a było to na początku 2000 r.) przyszliśmy do Fantoma, gdzie grano wówczas jazz. A my już wtedy znaliśmy produkcje Ninji[Ninja Tune - niezależna wytwórnia zajmująca się nowym brzmieniem, w swym katalogu ma m.in. Herbalisera i Funki Porcini – przyp. aut.] spytaliśmy Adama (współwłaściciela klubu) czy moglibyśmy zagrać z naszych płyt. I tak to się zaczęło - wspomina Sławek.
JazzBin słucha różnorodnej muzyki. Zaczynał od 4AD, Beastie Boys, potem nastąpiła u niego era fascynacji „czystym jazzem” (stąd jego przydomek artystyczny JazzBin). Jednak płytą, która wpłynęła najbardziej na jego postrzeganie muzyki był album Guru Jazzmataz. Jacek najbardziej ceni dokonania Clifforda Gilberto, Squarepushera, LTJ Bukema, ale jak sam mówi: prawdziwe preferencje objawiają się w tym, co tworzymy.

Wokół Karbonautów
Podczas trzech lat swej działalności na scenie zdobyli już spore doświadczenie. Obydwaj są pomysłodawcami cyklicznych imprez drum’n’basowych „Airport”, na których gościli m.in. MK Fever, Maceo Wyro i Sonic Trip oraz house’owych „Hot’n’easy”. JazzBin ma na swoim koncie muzykę do „Promocji Sztuki Mięsa” (multimedialne połączenie muzyki z poezją Grzegorza Olszańskiego i grafiką Magdy Łazarkiewicz), akcji „Kierunek Teatr” w reżyserii i wg scenariusza tancerki Victorii Day Fox, która miała pokazać, jak ludzie niepełnosprawni odczuwają muzykę. CueFX razem z Dominikiem Strycharskim (grającym na flecie) tworzą industrialno-awangardowy hip-hop jako Band FX i oboje współtworzą oprawę muzyczną (DJ + flet) do filmów wyświetlanych w klubach (m.in. „Pillow Book” w Hipnozie, w przyszłości także cykl filmów niemych w Inkubatorze). Dobrym duchem DJ'ów są właściciele klubów Fantom i Hipnoza, którzy pomagają im w działalności.

Projekt właściwy
Było to jedynie kwestią czasu, by CueFX i JazzBin stworzyli własny projekt. Karbonautów współtworzą, oprócz wyżej wymienionych, także Matt Jazz zajmujący się scratchami, Klaudiusz Kłosek - grający na trąbce, Wojtek Markiewicz (aka Diabeł) - grający na kongach i użyczający swego głosu oraz niezwykle kreatywna angielska tancerka i wokalistka Vicky (Victoria Day Fox). Muzykę Karbonautów można nazwać lirycznym szaleństwem, opartym na funku, swingującym jazzie i hip-hopowych zagrywkach. Jak sami twierdzą, jest to ich imprezowo-taneczna strona, mająca na celu wyzwolić w słuchaczach energię i pozytywne wibracje. Czy to się udaje? Każdy, kto słyszał jak grali przed Herbaliserem, a także tuż po występie Brytyjczyków, nie ma żadnych wątpliwości co do skuteczności Karbonautów. Za programowanie w zespole odpowiedzialny jest JazzBin, budującymi napięcie aranżacjami zajmuje się CueFX. Większość muzyki Karbonautów powstaje jednak wspólnie podczas prób i występów, kiedy wstępuje w muzyków owa trudna do zdefiniowania „nieznośna lekkość bitu”. Można nazwać to nu-jazzem, ale każde wpisanie w ramy gatunku brzmienia Karbonautów jest sporym ograniczeniem. Zatem najlepiej przekonać się samemu.

Tekst: Adrian Chorębała [Ultramaryna marzec 2003]






teksty
STADION ŚLĄSKI: Jak na Śląskim rocka się grało
Monsters Of Rock, 1991 (zdjęcie: Andrzej Grygiel/ Pastsilesia) Trzyma się nie gorzej od Micka Jaggera, a lista iko... >>>

MARTYNA CZECH: Malarstwo jako nałóg
Martyna Czech to jeden z najmocniejszych debiutów malarskich ostatnich lat. Jest laureatką niezwykle prestiżowego i najs... >>>

FRELE: Pół żartem, pół serio
Miało być śmiesznie, a zaczęło robić się poważnie. Za sprawą śląskiej przeróbki hitu Adele „Hello”, nagranej... >>>

DZIECKO + SZTUKA = GŁOWA PEŁNA POMYSŁÓW
Czym jest edukacja kulturalna dla dzieci dzisiaj? Czy musimy polegać tylko na zaangażowanych nauczycielach, by wpro... >>>

MIUOSH: Miasto, muzyka, rodzina
Spełniony artysta – już nie tylko rapowy, szczęśliwy mąż i dumny ambasador regionu. Z Miuoshem rozmawiamy o p... >>>

GGRUPA: Grunt to dobry pomysł
Paweł Lipiński i Mateusz Frankowski Pierwsze miejsce w konkursie magazynu „eVolo” na wieżowiec przyszł... >>>

PAWEŁ DYLLUS: Ekipa to jest klucz
Paweł Dyllus, operator. Absolwent Wydziału Radia i Telewizji, wielokrotnie nagradzany za zdjęcia do filmów Julii Rus... >>>

ALEKSANDRA TERPIŃSKA: Najwyżej będę robić filmy niepopularne
Aleksandra Terpińska to jedna z najciekawiej zapowiadających się absolwentek reżyserii Wydziału Radia i Telewizji UŚ... >>>
po imprezie
Ostatnio dodane | Ostatnio skomentowane
Off Festival 2017
8.08.2017
Festiwal Tauron Nowa Muzyka 2017
7.07.2017
Gorillaz
20.06.2017
Colin Stetson
19.12.2016
Julia Marcell
21.11.2016
Podziel się z resztą świata swoimi uwagami, zdjęciami, filmami po imprezach.
o nas | kontakt | reklama | magazyn | zgďż˝oďż˝ b��d na stronie | © Ultramaryna 2001-2017, wszystkie prawa zastrzeďż˝one      
sisli escort,escort bayan esenyurt,istanbul escort,
hacklink wordpress free themes ankara sexs shop hacklink satış elektronik sigara çeşiteleri