Ta strona używa plików cookies.
Polityka Prywatności    Jak wyłączyć cookies?
AKCEPTUJĘ
wtorek 19.11.19

START
LOKALE
FORUM
BLOGI
zgłoś imprezę   
  ultramaryna.pl  web 
WOJCIECH KUCHARCZYK: Carbon/ Future!/ Nowa Muzyka

Scena Carbon to już stały element festiwalu Tauron Nowa Muzyka, doroczne źródło największych festiwalowych niespodzianek i odkryć, i zazwyczaj też jedno z najbardziej rozśpiewanych i roztańczonych miejsc. O tegorocznym pomyśle na Future!/Carbon, dominacji kobiet i roli muzyki w walce o prawa mniejszości rozmawiamy z organizatorem i kuratorem sceny, Wojciechem Kucharczykiem.

Ultramaryna: Od paru lat mam taką zabawę, że sprawdzam o ilu artystach, którzy pojawią się na twojej scenie, słyszałem przed występem. Zwykle kończy się na tym, że o żadnym. Jak udaje ci się ich namierzyć i zaprosić do Polski?

Wojciech Kucharczyk
: Szukam po bandcampach i soundcloudach. Zdarza się też, że widzę czyjś występ i od razu wiem, że chciałbym go zaprosić. Zależy mi na tym, by Carbon był sceną, gdzie pojawiają się artyści, którzy nie tylko mają nowe pomysły na muzykę, ale także ci, dla których muzyka jest narzędziem walki o zmiany społeczne. Jeszcze kilka lat temu, gdy wymyśliłem sobie scenę, na której miały wystąpić niemal same kobiety, pomysł mógł wydawać się przesadzony, zbyt nachalny, a w tym roku kobiety zdominowały prawie cały program festiwalu, nie tylko naszą scenę.

Cieszę się, że udało nam się zaprosić Fatimę AlQuadiri, w której twórczości wątki queer łączą się z wpływami arabskimi. Bardzo ważny jest dla mnie także występ kolektywu Oramics, twórczyń, które wracając do klasycznych taktyk DIY, walczą o poprawę sytuacji osób niebinarnych, kobiet i innych grup wykluczonych. Ciekawi mnie też, jak zostanie przyjęty Ivo Dimchev, jeden z niewielu mężczyzn w naszym tegorocznym programie i człowiek o niesamowitym głosie, który kojarzyć się może z jednej strony z Anohni, a z drugiej z Rufusem Wainwrightem. Jako że jest to artysta wielowymiarowy, występujący z kilkoma różnymi projektami, które łączą muzykę, taniec i gejowskie eksploracje emocjonalne, postanowiliśmy go zaprezentować w zupełnym oderwaniu od taneczno-elektronicznego klucza, dominującego na Nowej Muzyce i będzie to solowy występ z fortepianem.

Znajdujesz wykonawców w najróżniejszych niszach, ściągasz na Carbon twórców, na których do klubów przychodzi po kilkanaście, kilkadziesiąt osób. Jak twoi goście reagują na zaproszenie na duży festiwal w egzotycznej dla większości z nich Polsce? Nie wszyscy są aż tak niszowi, niektórzy nawet bywali już tu wcześniej, na przykład na Unsoundzie czy podobnych imprezach. Ale to, co podoba mi się najbardziej, to fakt, że większość reaguje z ogromnym entuzjazmem, cieszy się z możliwości kontaktu z nową publicznością i dotarcia do odbiorców w tym zakątku świata. Jeszcze nigdy mi się nie zdarzyło, by któryś z gości miał gwiazdorskie wymagania, choć oczywiście organizatorzy Nowej Muzyki są otwarci na wszystkie życzenia artystów i starają się jak najlepiej je spełnić. W naszym przypadku rozmowa zwykle wygląda tak, że muzycy chcą tylko wiedzieć, czy będą mieli gdzie spać i co jeść, i zgadzają się niemal od razu.

Wiemy już, że scenę zdominują w tym roku kobiety i osoby niebinarne, co z miejsca zapewnia, że można oczekiwać sporych niespodzianek i nieortodoksyjnego podejścia do muzyki oraz treści. A czy ty masz jakiegoś swojego faworyta w kategorii „największe zaskoczenie na scenie Carbon”? Mam nadzieję, że wszyscy będą poruszać, wzruszać i zaskakiwać. Sam bardzo jestem ciekaw reakcji na takich twórców, jak wspomniany już Dimchev czy niesamowita Coucou Chloe, duże nadzieje wiążę też z występem Muki, duetu złożonego z wokalistki grupy Coals oraz producenta Paszki. Wydaje mi się, że zasłużony sukces Coals sprawił, że Kacha Kowalczyk nie miała jak dotąd zbyt wiele czasu, by realizować swoje pozostałe pomysły muzyczne, a jest moim zdaniem jedną z najciekawszych, najbardziej pomysłowych artystek w Polsce i bardzo mnie cieszy, że to właśnie u nas wyjdzie przed publiczność z nową produkcją i wizualizacjami.

tekst: Marceli Szpak | zdjęcie: Jadwiga Janowska
ultramaryna, czerwiec 2019



Przeczytaj więcej o >>> Festiwalu Tauron Nowa Muzyka Katowice 2019



Ho99o9, 8.07.2017, godz. 3.30, Carbon Neutral


Program festiwalu na festiwalnowamuzyka.pl








KOMENTARZE:

nie ma jeszcze żadnych wypowiedzi....


SKOMENTUJ:
imię/nick:
e-mail (opcjonalnie):
wypowiedz się:
wpisz poniżej dzień tygodnia zaczynający się na literę s:
teksty
MUZEUM HISTORII KOMPUTERÓW I INFORMATYKI: Uratowane spod wiaty
Na pierwszym planie pulpit operatora komputera Odra 1304 (rok prod. 1968), na drugim - komputer Odra 1305 (1975) wraz... >>>

PIOTR WÓJCIK: Śląskie crime story
Piotr Wójcik debiutuje właśnie jako autor kryminału „Wina”, który zaczyna cykl „Metropolia”... >>>

PAULINA PLIZGA: Od wodzisławskiego hasioka po paryskie trash couture
Tworzyła recyclart, zanim to było modne, choć nie chce definiować swoich projektów przez pryzmat trendów. Kiedy w... >>>

BARTOSZ PILAWSKI: Granice nie istnieją
W 2017 roku pokazał swoją pierwszą kolekcję. Dziś projektant i założyciel marki Pilawski ma za sobą prezentację w... >>>
komentarze: 1

JERZY JAN POŁOŃSKI: Nie pytaj mnie o cyrk
Obejmujący we wrześniu scenę Teatru Miejskiego w Gliwicach Jerzy Jan Połoński znany jest z tego, że nieignorującym... >>>

BARBARA RUPIK: Malarstwo zaklęte w filmie
Spośród ok. 2 tys. zgłoszeń prezentujących dorobek 366 szkół filmowych z całego świata do tegorocznego konkursu... >>>
po imprezie
Ostatnio dodane | Ostatnio skomentowane
Upper Festival 2019
5.09.2019
Fest Festival 2019
26.08.2019
Off Festival 2019
9.08.2019
Festiwal Tauron Nowa Muzyka 2019
27.06.2019
Off Festival 2018
10.08.2018
Podziel się z resztą świata swoimi uwagami, zdjęciami, filmami po imprezach.
o nas | kontakt | reklama | magazyn | zgłoś błąd na stronie | © Ultramaryna 2001-2019, wszystkie prawa zastrzeżone