Ta strona używa plików cookies.
Polityka Prywatności    Jak wyłączyć cookies?
AKCEPTUJĘ
czwartek 19.09.19

START
LOKALE
FORUM
BLOGI
zgłoś imprezę   
  ultramaryna.pl  web 
BIURO DŹWIĘKU KATOWICE: Techno to przyszłość

Biuro Dźwięku Katowice to platforma edukacyjna, która poprzez wykłady, warsztaty i koncerty promuje współczesną muzykę elektroniczną. Inicjatywa działa w ramach instytucji Katowice Miasto Ogrodów. Zuza Waltoś (koordynatorka projektu), Piotr Ceglarek i Jan Dybała (kuratorzy) nie boją się wyzwań i eksperymentów. Na początku czwartego roku BDK opowiadają o swojej przeszłości i przyszłości.

Ultramaryna: Zacznijmy przewrotnie – czy techno ma przyszłość?

Jan Dybała: Techno to przyszłość. Jest poza wymiarem czasu.

Piotr Ceglarek: Techno ma w sobie potencjał, który w kontekście klubowego grania jest nieśmiertelny. Inną kwestią jest kontekst czasu oraz elastyczność tego gatunku.

Zuzanna Waltoś: Tak! Będzie się stale odradzać i ewoluować.

Czego nauczyliście się podczas czterech lat działalności BDK? A z drugiej strony, jak można uczyć eksperymentowania w muzyce elektronicznej?
JD: Biuro Dźwięku powstało jako kontynuacja naszych poszukiwań w świecie eksperymentalnej i klubowej elektroniki. Postanowiliśmy tylko, że o wiele ciekawiej będzie podzielić się naszymi doświadczeniami z innymi i je kontynuować, wspólnie ucząc się od siebie nawzajem. Poznaliśmy przez te cztery lata wiele ciekawych osób – uczestników naszych wydarzeń i zapraszanych artystów. Oni też poznali się wzajemnie i to było naszym celem.

Rozmawialiśmy kiedyś z Wojciechem Kucharczykiem na temat tego „eksperymentu” i doszliśmy do wniosku, że to sprawa pewnych skłonności. Każdy ma swoje metody i upodobania, niektórzy czują się komfortowo ze swoim warsztatem i tworzą świetne rzeczy, inni nigdy nie przestaną próbować. Dzięki temu mamy taką różnorodność.

PC: Dowiedzieliśmy się właśnie tego, że uczyć eksperymentowania się nie da, ale można zachęcać do poszukiwań poprzez opracowywanie niekonwencjonalnych technik, tworzenie własnych narzędzi i przede wszystkim wychodzenie z własnej strefy komfortu, zarówno warsztatowego, jak i muzycznego. Kluczem wydaje się być ciągła chęć rozwoju i brak ograniczeń, które zresztą sami na siebie nakładamy. Oczywiście bez skrajności.

Do kogo kierujecie działania BDK?
PC: Na celowniku mamy wszystkich, których aktywność oscyluje wokół muzyki elektronicznej. Nie mamy jakiegoś sprecyzowanego profilu, mogą to być zarówno osoby z dużym doświadczeniem, jak i zerowym.

ZW: Działania edukacyjne BDK kierujemy do wszystkich, którzy chcą rozwijać swoją pasję tworzenia muzyki elektronicznej.

Misja BDK w kilku słowach to…
ZW: Promowanie zagadnień związanych z muzyką elektroniczną oraz podnoszenie kompetencji zarówno lokalnych twórców, jak i publiczności.

Skąd taki wybór prowadzących warsztaty?
JD: Poszukujemy ciekawych tematów, które pozwalają rozwinąć umiejętności, świadomość, czy też zainspirować potencjalnych twórców lub entuzjastów. Staramy się zapraszać specjalistów z różnych środowisk, m.in. artystów eksperymentalnych, hakerów hardware’u, twórców DIY i zawodowych inżynierów dźwięku.

PC: Dobór prowadzących wynika z tematów, które wydają się nam w danym momencie interesujące, szczególnie kiedy oferują alternatywne spojrzenie na różne technologie.

Wasz tegoroczny program zawiera w sobie sporo znanych punktów, ale można także liczyć na nowości?
ZW: Z uwagi na duże zainteresowanie rozwinęliśmy program wykładów o nowych prowadzących. Poza tym pozostajemy przy stałych punktach, czyli wspólnych sesjach muzycznych, działaniach studyjnych, warsztatach i koncertach plenerowych.

Z okazji spotkania przedstawicieli miast kreatywnych UNESCO w Katowicach (XII UCCN Annual Meeting) planujemy też wydanie publikacji podsumowującej nasze dotychczasowe działania.

tekst: Adrian Chorębała
ultramaryna, luty 2018





>>> biurodzwieku.pl
>>> Biuro Dźwięku Katowice @ Fb








KOMENTARZE:

nie ma jeszcze żadnych wypowiedzi....


SKOMENTUJ:
imię/nick:
e-mail (opcjonalnie):
wypowiedz się:
wpisz poniżej dzień tygodnia zaczynający się na literę s:
teksty
JERZY JAN POŁOŃSKI: Nie pytaj mnie o cyrk
Obejmujący we wrześniu scenę Teatru Miejskiego w Gliwicach Jerzy Jan Połoński znany jest z tego, że nieignorującym... >>>

BARBARA RUPIK: Malarstwo zaklęte w filmie
Spośród ok. 2 tys. zgłoszeń prezentujących dorobek 366 szkół filmowych z całego świata do tegorocznego konkursu... >>>

ŚLĄSCY FREEGANIE: Nie konsumują życia. Żyją je.
Ile jedzenia wyrzucamy? Ile niepotrzebnych rzeczy kupujemy? Najpierw cyfry, które przemawiają do wyobraźni: wyprod... >>>
komentarze: 1

ANIA SUNDSTROM: Niepoważne instrumenty, poważne tematy
Ania Sundstrom w rodzinnym Bytomiu pojawia się rzadko, bo czas dzieli między muzykologiczne konferencje na całym świ... >>>

PAWEŁ KULCZYŃSKI: Rozmowa przy pierwszej kawie
Lautbild, Tropajn, Wilhelm Bras – nazwy kojarzące się z ciągłym poszukiwaniem nowych środków muzycznego wyrazu... >>>

KATARZYNA WITERSCHEIM: Śląsk na różowo
Trudno się nie zdziwić, gdy jedną z najciekawszych opowieści o historii Górnego Śląska, doskonale obrazującą tygiel... >>>
po imprezie
Ostatnio dodane | Ostatnio skomentowane
Upper Festival 2019
5.09.2019
Fest Festival 2019
26.08.2019
Off Festival 2019
9.08.2019
Festiwal Tauron Nowa Muzyka 2019
27.06.2019
Off Festival 2018
10.08.2018
Podziel się z resztą świata swoimi uwagami, zdjęciami, filmami po imprezach.
o nas | kontakt | reklama | magazyn | zgłoś błąd na stronie | © Ultramaryna 2001-2019, wszystkie prawa zastrzeżone