Serwis Ultramaryna używa plików cookies. Odwiedzając nasze strony akceptujesz otrzymywanie cookies (ciasteczek). Warunki dostępu do plików cookies możesz określić w swojej przeglądarce.

ZAMKNIJ

Ultramaryna | BIURO DŹWIĘKU KATOWICE: Techno to przyszłość
niedziela 19.08.18

START
LOKALE
FORUM
BLOGI
zgłoś imprezę   
  ultramaryna.pl  web 
BIURO DŹWIĘKU KATOWICE: Techno to przyszłość

Biuro Dźwięku Katowice to platforma edukacyjna, która poprzez wykłady, warsztaty i koncerty promuje współczesną muzykę elektroniczną. Inicjatywa działa w ramach instytucji Katowice Miasto Ogrodów. Zuza Waltoś (koordynatorka projektu), Piotr Ceglarek i Jan Dybała (kuratorzy) nie boją się wyzwań i eksperymentów. Na początku czwartego roku BDK opowiadają o swojej przeszłości i przyszłości.

Ultramaryna: Zacznijmy przewrotnie – czy techno ma przyszłość?

Jan Dybała: Techno to przyszłość. Jest poza wymiarem czasu.

Piotr Ceglarek: Techno ma w sobie potencjał, który w kontekście klubowego grania jest nieśmiertelny. Inną kwestią jest kontekst czasu oraz elastyczność tego gatunku.

Zuzanna Waltoś: Tak! Będzie się stale odradzać i ewoluować.

Czego nauczyliście się podczas czterech lat działalności BDK? A z drugiej strony, jak można uczyć eksperymentowania w muzyce elektronicznej?
JD: Biuro Dźwięku powstało jako kontynuacja naszych poszukiwań w świecie eksperymentalnej i klubowej elektroniki. Postanowiliśmy tylko, że o wiele ciekawiej będzie podzielić się naszymi doświadczeniami z innymi i je kontynuować, wspólnie ucząc się od siebie nawzajem. Poznaliśmy przez te cztery lata wiele ciekawych osób – uczestników naszych wydarzeń i zapraszanych artystów. Oni też poznali się wzajemnie i to było naszym celem.

Rozmawialiśmy kiedyś z Wojciechem Kucharczykiem na temat tego „eksperymentu” i doszliśmy do wniosku, że to sprawa pewnych skłonności. Każdy ma swoje metody i upodobania, niektórzy czują się komfortowo ze swoim warsztatem i tworzą świetne rzeczy, inni nigdy nie przestaną próbować. Dzięki temu mamy taką różnorodność.

PC: Dowiedzieliśmy się właśnie tego, że uczyć eksperymentowania się nie da, ale można zachęcać do poszukiwań poprzez opracowywanie niekonwencjonalnych technik, tworzenie własnych narzędzi i przede wszystkim wychodzenie z własnej strefy komfortu, zarówno warsztatowego, jak i muzycznego. Kluczem wydaje się być ciągła chęć rozwoju i brak ograniczeń, które zresztą sami na siebie nakładamy. Oczywiście bez skrajności.

Do kogo kierujecie działania BDK?
PC: Na celowniku mamy wszystkich, których aktywność oscyluje wokół muzyki elektronicznej. Nie mamy jakiegoś sprecyzowanego profilu, mogą to być zarówno osoby z dużym doświadczeniem, jak i zerowym.

ZW: Działania edukacyjne BDK kierujemy do wszystkich, którzy chcą rozwijać swoją pasję tworzenia muzyki elektronicznej.

Misja BDK w kilku słowach to…
ZW: Promowanie zagadnień związanych z muzyką elektroniczną oraz podnoszenie kompetencji zarówno lokalnych twórców, jak i publiczności.

Skąd taki wybór prowadzących warsztaty?
JD: Poszukujemy ciekawych tematów, które pozwalają rozwinąć umiejętności, świadomość, czy też zainspirować potencjalnych twórców lub entuzjastów. Staramy się zapraszać specjalistów z różnych środowisk, m.in. artystów eksperymentalnych, hakerów hardware’u, twórców DIY i zawodowych inżynierów dźwięku.

PC: Dobór prowadzących wynika z tematów, które wydają się nam w danym momencie interesujące, szczególnie kiedy oferują alternatywne spojrzenie na różne technologie.

Wasz tegoroczny program zawiera w sobie sporo znanych punktów, ale można także liczyć na nowości?
ZW: Z uwagi na duże zainteresowanie rozwinęliśmy program wykładów o nowych prowadzących. Poza tym pozostajemy przy stałych punktach, czyli wspólnych sesjach muzycznych, działaniach studyjnych, warsztatach i koncertach plenerowych.

Z okazji spotkania przedstawicieli miast kreatywnych UNESCO w Katowicach (XII UCCN Annual Meeting) planujemy też wydanie publikacji podsumowującej nasze dotychczasowe działania.

tekst: Adrian Chorębała
ultramaryna, luty 2018





>>> biurodzwieku.pl
>>> Biuro Dźwięku Katowice @ Fb








KOMENTARZE:

nie ma jeszcze żadnych wypowiedzi....


SKOMENTUJ:
imię/nick:
e-mail (opcjonalnie):
wypowiedz się:
wpisz poniżej jakie miasto jest stolicą Polski:
teksty
JUSTYNA ŚWIĘS: Małe rytuały
Justyna Święs pięć lat temu stawiała swoje pierwsze kroki na scenie muzycznej. Nieśmiała dziewczyna o niesamowitym g... >>>

KUBA WIĘCEK: Jazz spoza szuflady
Zdobywca Fryderyka za jazzowy debiut 2017 roku oraz Mateusza Trójki, student prestiżowego Rhythmic Music Conservator... >>>

ŚLĄSKA FILMÓWKA: Katowicka Nowa Fala
Laurki mają to do siebie, że ociekają słodyczą i trudno w nie uwierzyć. Na szczęście z okazji 40. rocznicy istnien... >>>

SONBIRD: Śpiewamy w języku, w którym śnimy
Dawid, Kamil, Maciek, Tomasz – znają się jakby od zawsze, choć grają ze sobą dopiero trzy lata; koncertują n... >>>

RAFAŁ MILACH: Wątpię w fotografię
Zaczynał na Śląsku, teraz fotografuje od Islandii do Azerbejdżanu, wykłada w Czechach i wystawia od Berlina po Japon... >>>

JADWIGA JANOWSKA: Sztuka snapshotów
Dziś każdy jest fotografem. Wystarczy mieć konto na Instagramie, by tak o sobie myśleć. Nie każdy jednak potrafi... >>>
komentarze: 1
po imprezie
Ostatnio dodane | Ostatnio skomentowane
Off Festival 2018
10.08.2018
Festiwal Tauron Nowa Muzyka 2018
2.07.2018
Off Festival 2017
8.08.2017
Festiwal Tauron Nowa Muzyka 2017
7.07.2017
Gorillaz
20.06.2017
Podziel się z resztą świata swoimi uwagami, zdjęciami, filmami po imprezach.
o nas | kontakt | reklama | magazyn | zgłoś błąd na stronie | © Ultramaryna 2001-2018, wszystkie prawa zastrzeżone