Ta strona używa plików cookies.
Polityka Prywatności    Jak wyłączyć cookies?
AKCEPTUJĘ
środa 24.02.21

START
LOKALE
FORUM
BLOGI
zgłoś imprezę   
  ultramaryna.pl  web 
magazyn
Ultramaryna okładka
lokale
  > bary / puby
  > bistro
  > kawiarnie
  > kawiarnie

internetowe

  > kluby
  > kluby

studenckie

  > restauracje
fotokolekcje
> szczęśliwa trzynastka
> ultra_kolekcje
> jedna na sto!
> ustrzel kolory miasta!





płyty
Let’s Go Eat The Factory
Let’s Go Eat The Factory
Guided By Voices
Soundtrack

Soundtrack

Kill Bill


Zabójcza mieszanka tematów filmowych, znakomicie uzupełniająca film, jak i doskonała do słuchania jako osobny album. Odkryte na nowo przez reżysera - kompozycje z lat 60./70. doskonale korespondują z oryginalną muzyką napisaną przez hip-hopowca RZA z Wu-Tang Clan i Larsa Ulricha z Metalliki. Mistrzostwo komiksowego postmodernizmu.
Gdyby Quetnin Tarnatino nie był reżyserem, powinien zostać człowiekiem odpowiedzialnym za układanie kompilacji muzycznych. Niezaprzeczalny sukces płyty z muzyką do filmu „Pulp Fiction” powtarza soundtrack do jego najnowszego dzieła „Kill Bill”. Tarantino tak jak przy tworzeniu filmów posługuje się całą kulturą wizualną, przy układaniu tła do swych filmów sięga do archiwów historii muzyki, czerpie z nich garściami i łączy stare nagrania z nową muzyką.
Tak, jak i film, muzyka do „Kill Bill” odrzuci pewnie purystów, a zachwyci wszystkich, którzy uwielbiają zabawę konwencjami i postmodernistyczne kolaże. Film i płyta zaczynają się tak samo: piosenką z repertuaru Cher & Bono z 1966 roku w wykonaniu Nancy Sinarty. „Bang, bang” niewinnie wprowadza w zabójczy świat muzycznych tematów. Obok kompozycji niczym ze spaghetti westernów: „The Grand Duel – (Parte Prima)”, znajduje się tutaj rasowa rapowa monodeklamacja „Ode to Oren Ishii” i klasyk „Don’t let me be misunderstood” w wersji latino oraz kompozycje w duchu muzyki do filmów o przygodach Jamesa Bonda „Battle without honour or humanity”. Brzmi niestrawnie? Bynajmniej.
Muzyka „Kill Bill” przeżera się przez gąszcze tych tematów z całkowitą lekkością i spójnością. Podrywa do tańca, odkrywa komiksowy świat dźwięków o wielkiej przebojowości (mój faworyt, na filmie grany przez żeńską kapelę „Woo hoo” w wykonaniu The 5.6.7.8’S). Ta muzyka jest skazana na sukces. Skupia w sobie klimat filmu Tarantino w diabelsko dobrej kompilacji. (Adrian Chorębała)

Warner 2003
nasza ocena: 7/10
oceń płytę: 
 
wynik: brak



KOMENTARZE:

Brak komentarzy...


SKOMENTUJ
imię/nick:
e-mail (opcjonalnie):
wypowiedz się:
teksty
RAHIM: Zapalić w ludziach iskrę do walki o siebie
17 listopada w księgarniach pojawi się biografia Rahima „Ludzie z tylnego siedzenia”. Był to dla nas w... >>>

VELVETEVE: Kobieta orkiestra z własnym muzycznym show
Eva ma na nazwisko Aksamit oraz adekwatną do tego barwę głosu. Choć muzyczną fascynację obudziła w niej Whitney Ho... >>>

KULTURA W CZASACH PANDEMII: Czy będziesz wiedział, co przeżyłeś?
Tytułowe pytanie pochodzi z wydanego blisko ćwierć wieku temu zbioru esejów Marii Janion. To ona w latach 90. bard... >>>

IGGY NOT POP: Znam swoje miejsce w szeregu
Wychował się w Katowicach, ale obecnie mieszka w Nowej Hucie. Jest raperem, autorem tekstów i gościem, któryR... >>>

CITY BREAK: Lipsk
Buntgarnwerke nad Białą Elsterą, zdjęcie: Harald Goebl Za sprawą niedawnego półfinału Ligi Mistrzów, do które... >>>
po imprezie
Ostatnio dodane | Ostatnio skomentowane
Upper Festival 2019
5.09.2019
Fest Festival 2019
26.08.2019
Off Festival 2019
9.08.2019
Festiwal Tauron Nowa Muzyka 2019
27.06.2019
Off Festival 2018
10.08.2018
Podziel się z resztą świata swoimi uwagami, zdjęciami, filmami po imprezach.
forum kulturalne
Ostatnio dodane | Ostatnio skomentowane
Entrée - konkurs dla niezależnych...
7.06.2017 przez: Obserwatorium
Przegląd Polskiej Sztuki Współcze...
18.01.2017 przez: Galeria Szyb W
recenzja
14.01.2017 przez: Janina Skop
4. GPART 2016. Tworzysz? Pokaż to...
14.09.2016 przez: Stowarzyszenie
Konkurs fotograficzny: Kreatywne ...
5.02.2016 przez: Miejski Ośrode
o nas | kontakt | reklama | magazyn | zgłoś błąd na stronie | © Ultramaryna 2001-2021, wszystkie prawa zastrzeżone