Ta strona używa plików cookies.
Polityka Prywatności    Jak wyłączyć cookies?
AKCEPTUJĘ
środa 24.02.21

START
LOKALE
FORUM
BLOGI
zgłoś imprezę   
  ultramaryna.pl  web 
magazyn
Ultramaryna okładka
lokale
  > bary / puby
  > bistro
  > kawiarnie
  > kawiarnie

internetowe

  > kluby
  > kluby

studenckie

  > restauracje
fotokolekcje
> szczęśliwa trzynastka
> ultra_kolekcje
> jedna na sto!
> ustrzel kolory miasta!





płyty
Let’s Go Eat The Factory
Let’s Go Eat The Factory
Guided By Voices
Travis

Travis

12 Memories


Weterani brytyjskiej sceny gitarowej powracają z albumem zawierającym (tylko/aż) dobre piosenki. Poważne, zaangażowane teksty komentujące rzeczywistość i proste melodie. Nie wymuszona lekkość tradycyjnych gitarowych kawałków.

Travis nie ma już dobrej passy w brytyjskiej prasie, nazywają ich „starym Coldplayem”, tak jakby zapominając, kto rozpoczął erę melancholijnego gitarowego popu w UK.
Ich najnowsza, czwarta w dyskografii płyta, jest esencją tego, co można lubić i równocześnie nienawidzieć w muzyce Travisa. Są tu ładne melodie, które nabierają pełnego kolorytu, dopiero po n-tym przesłuchaniu ("Happy to Hang Around", "Re-offender"), para-orkiestrowe aranżancje z mnóstwem przeszkadzajek ("Quicksand"), zangażowane politycznie teksty jako reakcja na to, co się dzieje dzisiaj na świecie ("Beautiful Occupation"), refleksja na temat przemijania ("Mid-life Krisis"), ale...
W głównej mierze jednak 12 Memories jest przypomnieniem, że istnieje taki zespół jak Travis, który niezmiennie od albumu The Man who (1999) nagrywa piosenki o podobnym stężeniu emocji, w tradycyjnym stylu gitarowego grania, z lekkością łączące poważne przesłanie z akustycznym brzmieniem. Tylko że równie dobrze Travis mógłby wszystkie swoje piosenki umieścić na każdym ze swoich albumów.
Travis jest zespołem, który nie stracił nic ze swojej mocy pisania dobrych piosenek (co nie jest wcale rzeczą taką łatwą, jak się może wydawać), ale 12 Memories pozostawia niedosyt, a niektóre z kompozycji ("How Many Hearts", "Paperclips", Somewhere Else") przekraczają cienką linię braku wyrazistości i po kolejnym przesłuchaniu niestety nudzą. Co nie jest jeszcze powodem, by nie docenić tej płyty, odważnie i przyjemnie staroświeckiej w erze nowoczesnych brzmień. (Adrian Chorębała)

Sony Music Poland 2003
nasza ocena: 6/10
oceń płytę: 
 
wynik: 8/10



KOMENTARZE:

2011-09-06 12:48
At last! Someone who undestradns! Thanks for posting!
mcKPqHIgHOjnqx


SKOMENTUJ
imię/nick:
e-mail (opcjonalnie):
wypowiedz się:
teksty
RAHIM: Zapalić w ludziach iskrę do walki o siebie
17 listopada w księgarniach pojawi się biografia Rahima „Ludzie z tylnego siedzenia”. Był to dla nas w... >>>

VELVETEVE: Kobieta orkiestra z własnym muzycznym show
Eva ma na nazwisko Aksamit oraz adekwatną do tego barwę głosu. Choć muzyczną fascynację obudziła w niej Whitney Ho... >>>

KULTURA W CZASACH PANDEMII: Czy będziesz wiedział, co przeżyłeś?
Tytułowe pytanie pochodzi z wydanego blisko ćwierć wieku temu zbioru esejów Marii Janion. To ona w latach 90. bard... >>>

IGGY NOT POP: Znam swoje miejsce w szeregu
Wychował się w Katowicach, ale obecnie mieszka w Nowej Hucie. Jest raperem, autorem tekstów i gościem, któryR... >>>

CITY BREAK: Lipsk
Buntgarnwerke nad Białą Elsterą, zdjęcie: Harald Goebl Za sprawą niedawnego półfinału Ligi Mistrzów, do które... >>>
po imprezie
Ostatnio dodane | Ostatnio skomentowane
Upper Festival 2019
5.09.2019
Fest Festival 2019
26.08.2019
Off Festival 2019
9.08.2019
Festiwal Tauron Nowa Muzyka 2019
27.06.2019
Off Festival 2018
10.08.2018
Podziel się z resztą świata swoimi uwagami, zdjęciami, filmami po imprezach.
forum kulturalne
Ostatnio dodane | Ostatnio skomentowane
Entrée - konkurs dla niezależnych...
7.06.2017 przez: Obserwatorium
Przegląd Polskiej Sztuki Współcze...
18.01.2017 przez: Galeria Szyb W
recenzja
14.01.2017 przez: Janina Skop
4. GPART 2016. Tworzysz? Pokaż to...
14.09.2016 przez: Stowarzyszenie
Konkurs fotograficzny: Kreatywne ...
5.02.2016 przez: Miejski Ośrode
o nas | kontakt | reklama | magazyn | zgłoś błąd na stronie | © Ultramaryna 2001-2021, wszystkie prawa zastrzeżone