Ta strona używa plików cookies.
Polityka Prywatności    Jak wyłączyć cookies?
AKCEPTUJĘ
środa 24.02.21

START
LOKALE
FORUM
BLOGI
zgłoś imprezę   
  ultramaryna.pl  web 
magazyn
Ultramaryna okładka
lokale
  > bary / puby
  > bistro
  > kawiarnie
  > kawiarnie

internetowe

  > kluby
  > kluby

studenckie

  > restauracje
fotokolekcje
> szczęśliwa trzynastka
> ultra_kolekcje
> jedna na sto!
> ustrzel kolory miasta!





płyty
Let’s Go Eat The Factory
Let’s Go Eat The Factory
Guided By Voices
DJ Kut-O

DJ Kut-O

Astigmatic


Znakomicie wyważona muzycznie i przemyślana pod względem produkcyjnym pozycja, trafiająca zarówno w gusta ortodoksyjnych hiphopowców, jak i osób nie mających z tą materią nic wspólnego.
Aż trudno uwierzyć, że mamy do czynienia z produktem polskim. „Astigmatic” to świetna, znakomicie wyważona muzycznie i przemyślana pod względem produkcyjnym pozycja, trafiająca zarówno w gusta ortodoksyjnych hiphopowców, jak i zdolna zyskać przychylność wśród osób nie mających z tą materią nic wspólnego. Dla kogoś generalnie nie interesującego się hip-hopem, lecz noszącego w świadomości pewien pozytywny wzorzec tej muzyki, płyta ta stanie się samą esencją gatunku, doskonałym modelem i punktem odniesienia wobec całego stylu. Jeśli zaś chodzi o samych hiphopowców, to z tego, co wiem, przyjęli ją z uznaniem, określając brzmienie płyty „podziemnym”, cokolwiek to oznacza.
Dla mnie – jeśli już szukać przymiotników – brzmienie tej płyty jest „pełne”, co oznacza przekonujące, satysfakcjonujące, prawdziwe. Na materiał składa się kilka utworów wyprodukowanych przez wrocławiaków: DJ’a KUT-O oraz Magierę, rewelacyjnie zarapowanych przez członków amerykańskich formacji hip-hopowych, i jeżeli doszukiwać się tu jakichkolwiek mankamentów, to jedynym jest zbyt krótki czas trwania płyty – około 25 minut. Zostało to jednak znakomicie zrekompensowane jakością albumu, jakością której wśród polskich produkcji niestety wciąż szukać trzeba ze świeczką – w tym materiale błyszczy wszystko, od surowych bitów, poprzez wykorzystane sample, aż do ścieżek wokalnych, nie wspominając już o kapitalnych popisach scratchingu w wykonaniu KUT-O. Nie jestem w stanie ocenić, czy w kontekście polskiego hip-hopu mamy do czynienia z rzeczą dziejową, ale na pewno z wielu względów bardzo ważną, i jest to wystarczający powód by tę płytę mieć. (Kowal)

Blend Records/Rockers Publishing


oceń płytę: 
 
wynik: 8/10



KOMENTARZE:

Brak komentarzy...


SKOMENTUJ
imię/nick:
e-mail (opcjonalnie):
wypowiedz się:
teksty
RAHIM: Zapalić w ludziach iskrę do walki o siebie
17 listopada w księgarniach pojawi się biografia Rahima „Ludzie z tylnego siedzenia”. Był to dla nas w... >>>

VELVETEVE: Kobieta orkiestra z własnym muzycznym show
Eva ma na nazwisko Aksamit oraz adekwatną do tego barwę głosu. Choć muzyczną fascynację obudziła w niej Whitney Ho... >>>

KULTURA W CZASACH PANDEMII: Czy będziesz wiedział, co przeżyłeś?
Tytułowe pytanie pochodzi z wydanego blisko ćwierć wieku temu zbioru esejów Marii Janion. To ona w latach 90. bard... >>>

IGGY NOT POP: Znam swoje miejsce w szeregu
Wychował się w Katowicach, ale obecnie mieszka w Nowej Hucie. Jest raperem, autorem tekstów i gościem, któryR... >>>

CITY BREAK: Lipsk
Buntgarnwerke nad Białą Elsterą, zdjęcie: Harald Goebl Za sprawą niedawnego półfinału Ligi Mistrzów, do które... >>>
po imprezie
Ostatnio dodane | Ostatnio skomentowane
Upper Festival 2019
5.09.2019
Fest Festival 2019
26.08.2019
Off Festival 2019
9.08.2019
Festiwal Tauron Nowa Muzyka 2019
27.06.2019
Off Festival 2018
10.08.2018
Podziel się z resztą świata swoimi uwagami, zdjęciami, filmami po imprezach.
forum kulturalne
Ostatnio dodane | Ostatnio skomentowane
Entrée - konkurs dla niezależnych...
7.06.2017 przez: Obserwatorium
Przegląd Polskiej Sztuki Współcze...
18.01.2017 przez: Galeria Szyb W
recenzja
14.01.2017 przez: Janina Skop
4. GPART 2016. Tworzysz? Pokaż to...
14.09.2016 przez: Stowarzyszenie
Konkurs fotograficzny: Kreatywne ...
5.02.2016 przez: Miejski Ośrode
o nas | kontakt | reklama | magazyn | zgłoś błąd na stronie | © Ultramaryna 2001-2021, wszystkie prawa zastrzeżone