Ta strona używa plików cookies.
Polityka Prywatności    Jak wyłączyć cookies?
AKCEPTUJĘ
wtorek 19.11.19

START
LOKALE
FORUM
BLOGI
zgłoś imprezę   
  ultramaryna.pl  web 
magazyn
Ultramaryna okładka
lokale
  > bary / puby
  > bistro
  > kawiarnie
  > kawiarnie

internetowe

  > kluby
  > kluby

studenckie

  > restauracje
wygraj bilet
fotokolekcje
> szczęśliwa trzynastka
> ultra_kolekcje
> jedna na sto!
> ustrzel kolory miasta!





płyty
Let’s Go Eat The Factory
Let’s Go Eat The Factory
Guided By Voices
!Deladap

!Deladap

Cigani Ruzsa + Angelo


Nowe brzmienie z korzeniami muzyki cygańskiej. Trio z Węgier z pasją żeni rzewną cygańską duszę z klubowym parkietem o lekko weselnym brzmieniu. Soczysta fuzja, która analogicznie do nu jazzu została nu gypsy.

Doczekaliśmy takich czasów, że prawie każdy rodzaj muzyki taneczno-użytkowej, by się lepiej sprzedać zostaje podrasowany klubowymi rytmami. Jazz – stał się nu-jazzem, powstało nu-tango, nu-soul etc., a trio z Wegier !Deladap proponuje słuchaczowi nu-gypsy.

Już róże zdobiące okładkę płyty zapowiadają charakter muzyki !Deladap – cygańska dusza generuje bowiem podkłady rzewności połączone z gorącymi rytmami, wieczną tęsknotą i ognistym charakterem. Muzyka jednak do końca nie spełnia obietnicę, którą daje okładka– piosenki zawarte na krążku są lekko ugrzecznione, ale w zamian za to ich inspiracje są o wiele rozleglejsze. Zespół nie czerpie tylko z kultury cygańskiej, słychać w ich muzyce także brzmiące z latynoska gitary, a w wibrującej melodii słuchać jazzową rytmikę.

Członkowie tej formacji to muzyce gruntownie wykształceni. Wokalistka Melinda Stoika studiowała przez 15 lat grę na fortepianie i śpiew w Wiedniu, a towarzyszący jej muzycy-producenci Stani Vana i Tibor Barcozcy to odpowiednio ceniony multi-instrumentalista oraz muzyk jazzowy, współpracujący z muzykami klasycznymi. Doświadczenie to odbieram muzyce !Deladap etniczną nieokrzesanność, w pewnym sensie świeżość i temperament cygański. W zamian otrzymujemy kompozycje harmonijnie łączące głęboki i zmysłowy głos wokalistki oraz kunszt muzyczny z nutką klubowych rytmów. Niektóre utwory brzmią bardzo tanecznie „Demovast” „Angelo” , niektóre niezwykle lirycznie z wiodącym udziałem skrzypiec Me Kamav Tu”. Jeśli ktoś polubił pierwszą płytę Gotan Project, to „Cigani Ruzsa + Angelo” będzie dla niego wielkim odkryciem, innych słuchaczy może zrazić wyrachowanie muzyków wykorzystujących modę na etno-brzmienia w nowczesnym sosie. Abstrahując jednak od intencji artystów płyta przyjemna, chociaż zbyt weselna w swych para-cygańskich rytmach. (Adrian Chorębała)

Sonic Records 2004
nasza ocena: 6/10
oceń płytę: 
 
wynik: 8/10



KOMENTARZE:

2013-01-24 03:45
Wszystko to racja, co piszesz, ale Pomijając kosteknt otoczenia, na ktf3ry architekt-projektant placu nie miał wpływu, knotem jest sama przestrzeń placu. O ile krzesła i wiaty przystankf3w się bronią, o tyle rozmieszczenie dużych krzeseł w układzie, ktf3ry na placu mamy, stworzyło miejsce zniechęcające (przy wspf3łudziale pozostałych, wymienionych już przeze mnie czynnikf3w) do przebywania tam kogokolwiek. Plac nie jest miejscem spotkań, ani zadumy, ani nawet popijawy. Pod tym względem Rynek Podgf3rski wypada o wiele lepiej. Architekci z pewnością mieli szlachetne zamiary, ale zamiast realizować przestrzeń miejską, zrealizowali przestrzeń symboliczną. Pozostaje teraz rozmieścić tam kukły mieszkańcf3w, aby dopełnić znaczenia symboli. Wyrf3żnieni architekci powinni odrobić zadanie domowe z psychologii, nie tylko z historii.Plac Boh. Getta powinien odnosić się do tragicznych wydarzeń z przeszłości. Ale nachalny sposf3b, w jaki to czyni uniemożliwia z niego korzystanie aktualnym mieszkańcom taka jest moja opinia i dlatego nagroda jest dla mnie kuriozum. Jedyne osoby, ktf3re widuję na placu, to izraelskie wycieczki, w towarzystwie uzbrojonej ochrony.Uważaj, co piszesz o 600 letniej historii Żydf3w w Krakowie. Są bowiem tu środowiska, ktf3re twierdzą, że ona dopiero się zaczyna. To jest żywe, to jest prawdziwe . Narażasz się
GlFzEmADtlewCaJwHwG


SKOMENTUJ
imię/nick:
e-mail (opcjonalnie):
wypowiedz się:
teksty
MUZEUM HISTORII KOMPUTERÓW I INFORMATYKI: Uratowane spod wiaty
Na pierwszym planie pulpit operatora komputera Odra 1304 (rok prod. 1968), na drugim - komputer Odra 1305 (1975) wraz... >>>

PIOTR WÓJCIK: Śląskie crime story
Piotr Wójcik debiutuje właśnie jako autor kryminału „Wina”, który zaczyna cykl „Metropolia”... >>>

PAULINA PLIZGA: Od wodzisławskiego hasioka po paryskie trash couture
Tworzyła recyclart, zanim to było modne, choć nie chce definiować swoich projektów przez pryzmat trendów. Kiedy w... >>>

BARTOSZ PILAWSKI: Granice nie istnieją
W 2017 roku pokazał swoją pierwszą kolekcję. Dziś projektant i założyciel marki Pilawski ma za sobą prezentację w... >>>
komentarze: 1

JERZY JAN POŁOŃSKI: Nie pytaj mnie o cyrk
Obejmujący we wrześniu scenę Teatru Miejskiego w Gliwicach Jerzy Jan Połoński znany jest z tego, że nieignorującym... >>>

BARBARA RUPIK: Malarstwo zaklęte w filmie
Spośród ok. 2 tys. zgłoszeń prezentujących dorobek 366 szkół filmowych z całego świata do tegorocznego konkursu... >>>
po imprezie
Ostatnio dodane | Ostatnio skomentowane
Upper Festival 2019
5.09.2019
Fest Festival 2019
26.08.2019
Off Festival 2019
9.08.2019
Festiwal Tauron Nowa Muzyka 2019
27.06.2019
Off Festival 2018
10.08.2018
Podziel się z resztą świata swoimi uwagami, zdjęciami, filmami po imprezach.
forum kulturalne
Ostatnio dodane | Ostatnio skomentowane
Entrée - konkurs dla niezależnych...
7.06.2017 przez: Obserwatorium
Przegląd Polskiej Sztuki Współcze...
18.01.2017 przez: Galeria Szyb W
recenzja
14.01.2017 przez: Janina Skop
4. GPART 2016. Tworzysz? Pokaż to...
14.09.2016 przez: Stowarzyszenie
Konkurs fotograficzny: Kreatywne ...
5.02.2016 przez: Miejski Ośrode
o nas | kontakt | reklama | magazyn | zgłoś błąd na stronie | © Ultramaryna 2001-2019, wszystkie prawa zastrzeżone